Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nielsen01
#195993
mit spørgsmål kunne egentlig godt ligge under den forgående tråd,, men mit budget er kun ca på det halve.

har en ny samsung skærm og vil i den forbindelse gerne ha en ny dvd/blu-ray afspiller, og vil gerne ha den så billig som muligt, og det vil sige under en tusse, jeg er bare i tvivl om der er forskel på kvaliteten af det som den sender ud.
i den prisklasse jeg kigger under, kan man jo få et hav af forskellige afspiller incl. PS3 , min søgen har nok drejet sig en del om samsung,nok for at matche skærmen,men ved ikke om det har noget at sige med betjeningen osv. håber der er nogle der har en viden som de vil dele.
Af Globulus
#195994
De billigste kan bare spille 2D. Næste trin er 3D. Derefter kommer indbyggede Smart TV funktioner men ikke nødvendigvis trådløst netværk (Wifi Ready betyder, at trådløst netværk er understøttet via en ekstern dongle). I toppen finder man så 2D + 3D + Smart TV + Wifi. Og så er der lige opskalering til 4K, men her kan de færreste være med.

Det er så de rene BluRay-afspillere. Skal den også fungere som HD-optager kommer prisen endnu højere op - langt over dit budget på 1.000 kr.

Selv om du måske ikke har behov for 3D eller Smart TV er det stadig muligt, at de dyrere afspillere er lidt hurtigere i optrækket end de billigste.

Jeg ved ikke, hvor meget "match" du får ud af at købe en afspiller af samme mærke som din skærm. Hvis du køber en afspiller i den høje ende (med Smart TV) var det måske ligefrem en fordel at købe en afspiller af et andet mærke end din skærm således at du får adgang til to forskellige Smart TV platforme. Det er sikkert noget skrammel alligevel (som de fleste Smart TV platforme jo er), men der er vel ikke så meget ved at få to bokse med adgang til samme platform hvis de alligevel blot er forbundne med hinanden.

PS3 giver faktisk meget for pengene, hvis man finder 12GB-versionen på tilbud til 999 kr: 3D-afspilning, Wifi og Sony Entertainment Network. Den sluger så blot noget mere strøm end en almindelig afspiller og støjer måske også lidt mere. Og så skal man nok lige have en almindelig fjernbetjening til den hvis man primært bruger den til BluRay-afspilning i stedet for spil.

Skal du blot afspille 2D BluRay og ikke har brug for hverken 3D eller Smart TV kunne du jo starte med en Sony BDP-S1100 som er på tilbud til 399 hos Bilka p.t. Eller en Philips til 299. Det er da en udgift, der er til at overse. Så kan man altid udskifte den med noget andet på et senere tidspunkt - hvis man føler behov for det.

Blot nogle ting at tænke over.
Af nielsen01
#196016
jeg skal ikk bruge smart funktioner og netfilx til noget,, i hvert fald ikke i dvd afspilleren,, derimod kunne jeg godt se at det vil være fint med 3D muligheden, tænkte nu mest på forskellen mellem dyr og billig i billede kvaliteten og opskaleringen.
Fona har den omtalte 6500 til 995
Expert har bdf5100 til 399
ved godt at der ikk er 3D i den billige, men har den ligesågodt billede, via hdmi til min f8505 skærm
Af Globulus
#196021
nielsen01 skrev:jeg skal ikk bruge smart funktioner og netfilx til noget,, i hvert fald ikke i dvd afspilleren,, derimod kunne jeg godt se at det vil være fint med 3D muligheden, tænkte nu mest på forskellen mellem dyr og billig i billede kvaliteten og opskaleringen.
Fona har den omtalte 6500 til 995
Expert har bdf5100 til 399
ved godt at der ikk er 3D i den billige, men har den ligesågodt billede, via hdmi til min f8505 skærm
Hvis det er BluRay-film du afspiller foregår der ingen skalering og det er derfor hip som hap hvilken model du vælger.

Hvis du vil opskalere DVD-film kan du formentlig vælge at lade afspilleren sende billedet ud i det oprindelige format og lade TV'et stå for opskaleringen (hvis du mener, at det håndtere det bedre). Så vil der igen ingen forskel være.

Når vi taler om afspillere i prisklassen 500-1500 kr er det mere mængden af funktioner, du betaler for, snarere end kvaliteten af de enkelte funktioner.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-200 ... ay-player/
Af Globulus
#196027
J.H. skrev:http://www.pricerunner.dk/pl/4-2880970/ ... ign-Priser

:)
Iflg. brugeranmeldelser på Amazon (altid et godt sted at læse om erfaringer med de forskellige modeller) har Panasonic BDT130EG problemer med drevstøj. Det nævnes også, at mens DVD-opskalering er god, så er den ikke lige så god som forrige generation, hvor man brugte en anden chip til formålet.

http://www.amazon.de/Panasonic-DMP-BDT1 ... roduct_top
Af allo
#196030
denne her - hvis jeg skulle bidrage med mine 25øre er lige i øjet:

Philips BDP3480

- koster knap 600kr., Youtube, Netflix og alt det andet crapmondo (Youtube viser llaannngggttt mere indhold i forhold til det hvad et tv og en del andre Blu-Ray's)

- 3D

- æder (indtil videre) alt fra USB'en (inkl.Dk subs/de danske bogstaver såsom: ø, æ, å - de fleste både tv og Blu-Ray kokser max når der gælder de danske bogstaver - det gør denne her ikke)

- fylder meget lidt

i mine øjne er der absolut ingen grund til at investere flere penge i andre...
Af J.H.
#196146
Globulus skrev:
J.H. skrev:http://www.pricerunner.dk/pl/4-2880970/ ... ign-Priser

:)
Iflg. brugeranmeldelser på Amazon (altid et godt sted at læse om erfaringer med de forskellige modeller) har Panasonic BDT130EG problemer med drevstøj. Det nævnes også, at mens DVD-opskalering er god, så er den ikke lige så god som forrige generation, hvor man brugte en anden chip til formålet.

http://www.amazon.de/Panasonic-DMP-BDT1 ... roduct_top
Der er også en del af brugerne der giver den maksimal score i det link du har sat ind, så helt dårlig er den nok ikke.
Blandt andet nævner flere at den, når den er færdig med at loade, er ganske stille under afspilning og iøvrigt er fremragende på flere andre punkter.
Der er naturligvis afvigelser årgangene imellem, det er vist normen indenfor elektronik, såvel som andre produkter.
Af Globulus
#196158
J.H. skrev:
Globulus skrev:
J.H. skrev:http://www.pricerunner.dk/pl/4-2880970/ ... ign-Priser

:)
Iflg. brugeranmeldelser på Amazon (altid et godt sted at læse om erfaringer med de forskellige modeller) har Panasonic BDT130EG problemer med drevstøj. Det nævnes også, at mens DVD-opskalering er god, så er den ikke lige så god som forrige generation, hvor man brugte en anden chip til formålet.

http://www.amazon.de/Panasonic-DMP-BDT1 ... roduct_top
Der er også en del af brugerne der giver den maksimal score i det link du har sat ind, så helt dårlig er den nok ikke.
Blandt andet nævner flere at den, når den er færdig med at loade, er ganske stille under afspilning og iøvrigt er fremragende på flere andre punkter.
Der er naturligvis afvigelser årgangene imellem, det er vist normen indenfor elektronik, såvel som andre produkter.
Mit glas er altid halvt tomt :)

Jeg kigger først i de mest negative kommentarer for at se, om der er noget, der kunne være relevant for mig.

Jeg har selv en Sony BDP-S360 (mindste Sony-model fra 2009) og den har en lille mislyd i drevet + at den er kolossalt langsom til at starte op. To ting, der kunne få mig til at udskifte den med en ny hvis det ikke lige var fordi jeg stort set aldrig bruger den. Men det ene følger jo nok af det andet.

Derfor er jeg på vagt overfor anmeldelser der kunne indikere, at en bestemt model evt. lider under mangelfuld kvalitetssikring som kan gøre, at det er lidt af et lotteri om man får et eksemplar man er tilfreds med.
Af J.H.
#196206
Globulus skrev: Mit glas er altid halvt tomt :)

Jeg kigger først i de mest negative kommentarer for at se, om der er noget, der kunne være relevant for mig.

Jeg har selv en Sony BDP-S360 (mindste Sony-model fra 2009) og den har en lille mislyd i drevet + at den er kolossalt langsom til at starte op. To ting, der kunne få mig til at udskifte den med en ny hvis det ikke lige var fordi jeg stort set aldrig bruger den. Men det ene følger jo nok af det andet.

Derfor er jeg på vagt overfor anmeldelser der kunne indikere, at en bestemt model evt. lider under mangelfuld kvalitetssikring som kan gøre, at det er lidt af et lotteri om man får et eksemplar man er tilfreds med.
Nå ja, en smule skepsis har aldrig skadet nogen, så længe det ikke tager overhånd :D

Jeg synes det er svært at vurdere hvor reelle review´s på f.eks. Amazon er. Folks basis for at udtale sig er vanskelig at bedømme og jeg ville hellere sætte min lid til andre sites hvis jeg skulle bruge et beslutningsgrundlag, omend man selvfølgelig altid kan støde på anvendelige brugererfaringer.

Lige netop Panasonics afspillere har i mange år fået ros i både de billige og lidt dyrere versioner, så kvalitetssikringen skulle gerne være godt på plads. Mandags-modeller eksisterer jo så desværre overalt inkl. hos Panasonic.

Alt handler jo om ens krav og forventninger og om hvorvidt man føler dem indfriet og de varierer jo betydeligt fra person til person.