Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nimbus
#192763
Hej. Den bliver vist sablet lidt ned denne harddiskoptager og blu-ray afspiller - og med rette!
Jeg er bestemt ikke imponeret. Nå men nu vil den så ikke afspille min ny-indkøbte Skyfall. Den kommer med denne skæm https://db.tt/dd7MLsyA
Der er ikke nogen ny firmware-opdatering. Den kan afspille andre blu-rays og dvd'er.

Er der noget at gøre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192774
Ofte så kommer firmware-opdateringerne først over-the-air en del tid efter de er frigivet. Har du også tjekket LGs hjemmeside om den kan downloades der?

Men det er godt nok noget fis. Det ligner en ærgerlig kopibeskyttelse eller noget i den dur.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192778
Jeg så en debat om noget lignende, men her var det bare en Samsung-afspiller den var gal med (samme skive, Skyfall). Mon filmbranchen er ved at hive et nyt åndssvagt DRM-tiltag ned over vores hoveder?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192780
Jeg har oplevet denne type fejl på mange forskellige BD-afspillere. Det er ret irriterende hvis afspilleren ikke har den rette DRM-afkodning og at man så skal vente på at der kommer en opdatering. Jeg fik ikke prøvet alle mine film i afspilleren, så jeg kan ikke lige svare på om der var nogen af dem som var "for nye". Jeg har ikke Skyfall liggende.
#192793
Det virkede. Tusind tak! Jeg fandt en opdatering på LG's hjemmeside og lagde den over på en USB.

Dog synes jeg stadig, det er for dårligt, det ikke kan lade sig gøre at opdatere vha. afspillerens opdaterings-feature. Lidt ris til LG :)