Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190754
Hej, jeg kunne godt lige tænke mig at høre jeres mening...

Jeg købte i april en LG HR925N harddiskoptager. Dels for at kunne se Blurayfilm, dels for at kunne optage TV-udsendelser, men ikke mindst for at kunne leje film online via Viaplay, SF-anytime eller Headweb.

Det gik også fint med at leje film via Headweb i starten, men kort før sommerferien begyndte den pludselig at sige, at for tiden kan du ikke leje film, opdatering kommer snart. Jeg prøvede så med SF-anytime, men den skriver bare: Coming Soon, og Viaplay skriver at applikationen lukker ned den 16. september.

Dvs. Ingen mulig for at leje film online.

Jeg har så skrevet til LG, SF-anytime og Headweb, og de skyder lidt skylden på hinanden, men er enige om, at jeg godt kan glemme alt om at leje film online via min LG HR925N.

Jeg tager så fat i Bilka, hvor jeg havde købt den for kr. 2.000,- og de tilbyder så at tage den tilbage for kr. 1.500,-. Efter et par dages betænkningstid går jeg med til det, ikke mindst fordi de havde den nye model HR933N på tilbud for kr. 2.000,-.

I min naivitet var jeg helt overbevist om, at de havde løst problemerne med den nye model, men der tog jeg helt fejl. Selv om der er store reklamer på kassen for alle tre streamingtjenester, er det fuldstændig samme problem, som med HR925N. Den eneste forskel er at den har netflix, men de har jo ikke de sidste nye film, ligesom de andre.

Bør jeg kunne forvente, at de streamingtjenester LG reklamere med også virker, eller er det ikke deres ansvar...??

Burde Bilka have taget den tilbage til fuld pris, når den ikke længere kan det, som jeg bl.a. købte den for..??

Hvis jeg nu køber en Samsung BD-F8500 i stedet for, kan den så afvikle nogen streamingtjenester, hvor man kan leje nye film...??

Skal jeg bare indse, at en harddiskoptager kun kan afspille bluray og optage TV...??

Håber at der er nogen, der har nogle input til ovennævnte...:-)

Mvh. Helge
#190755
Ville helt klart gå tilbage til Bilka og bede dem om at fikse det, da det er deres ansvar at det virker som det der er beskrevet på kassen - evt. Forlange pengene tilbage (det fulde beløb) og så købe en tilsvarende Samsung Harddisk recorder istedet - hvor tingene uden tvivl virker efter hensigten :) Er Bilkas ansvar at varen er mangelfuld og solgt som sådan, uden at de har gjort opmærksom på andet !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190774
Samsung har deres egen butik til at leje film i, men det er nok ligeså usikkert som LG's egen er. Derudover har du også Netflix, Viaplay og SF Anytime, men jeg har ikke testet dem endnu.