Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Licantropo
#188331
Hej,

Jeg har fået et stort problem på halsen. Jeg havde Dansk KabelTV, som nu er opkøbt og overtaget af YouSee.

Jeg har også en HDD Recorder, og jeg har før uden problemer kunne optage ting på TV'et og brænde dette ud på DVD.

Efter at YouSee har taget over, så kan jeg stadig se det optagede men ikke brænde det ud på DVD mere.

Hvad kan løsningen være?
Af djocs
#188338
Hej.

på alle nye digital hdd-optagere kan du ikke brænde ud på dvd skiver længere. dette skete efter digitaliseringen kom igang.

Kode ordet ligger i denne sætning:

"Optaget tv er kun til midlertidigt brug"


Mange løfter spøgsmålstegn ved dette "problem" da man før har kunne lavet sit eget lager af optaget tv/film på vhs-bånd og til sidst dvd på analog tuneren, men dette er slut nu. (med mindre man har hdd-plads nok eller laver computer finten).


Jeg mener at grunden ligger i rettighederne:

Nu hvor at den digitale kvalitet der bliver udsendt til tvet og optagelse af dette, er så god i en kvalitet at det er en direkte digital kopi man står med til sidst. så har man brudt nogle regler på området.

Og det er derfor at alle produkter (så hvidt jeg ved) kun kan optage på hdd og flash, og kun afspilles på det apparat det blev optaget på.


Så er der så folk der prøver at sætte deres digi box til deres gamle hdd/dvd recorder via scart og den vej optager. den finte kan lykkes, men med mange nye digiboxe registere at der koblet et scart kable til plus hdmi kablet til tvet og derved slukker for et af udgangene. så er man så tvunget til at se tv igennem scart kvalitet igennem sin gamle hdd/dvd recorder, hvilket ikke er til at anbefale frem for hdmi.