Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#185280
Hej Forum. Mit setup er følgende:
Playstation 3 slim der kører HDMI til TVet. Fra TV'et (Sony EX500) kører jeg 2 kanal analog ud til min Carat A57 mk2 forstærker.

Jeg havde sat afspilleren til outputte bitstream, men jeg opdagede at når jeg valgte DTS MA eller Dolby True HD var der ingen lyd. Derefter ændrede jeg det til PCM og nu var der lyd. Så nu går jeg ud fra at PS3en sender et PCM signal til mit tv som så udtager et downmixed 2.0 spor via analog udgangen?

Jeg kan sagtens høre forskel på Lossless lydspor og lossey som alm. DTS og Dolby lydspor. Så hvad er det der sker? Er det Lossless jeg hører? Altså mit tv modtager et konverteret PCM spor fra min PS3 defter smider igennem en dac som laver det om til 2 kanals analoglyd? :o
#185759
Du kan ikke tale om et lossless signal over en analog udgang.
Dermed ikke sagt der ikke kan være forskel når afspilleren sender et lossless signal til TV fremfor et 'lossy' format, da der er mere at arbejde med under et lossless format.
Under dit setup står TV'et for D/A konverteringen. Det er aldrig optimalt! Jeg vil anbefale at køre lyden uden om TV'et.
#185804
KristofferA skrev:Nej det gør tvet selvfølgelig, men den konverterer fra DTS MA eller andet til PCM. :)
Jeg ved ikke om DAC'en er bedre i PS3 end mit TV. Jeg burde næsten teste analog udgangen på PS3, men det kræver lige at jeg finder mit AV multi-cable i kælderen...
Det er den næsten med garanti. Det er derfor jeg anbefaler at køre uden om TV'et.