Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#184754
Hej

Pludselig havde den ingen TV kanaler mere.

Jeg kan godt starte en ny søgning, men den finder ikke nogen TV kanaler overhovedet.

Viaplay fungere stadug, og TV kan godt vise de sædvanlige TV Kanaler (Boxer)

Nogen gode ideer ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184766
Vi har ret mange rapporter om defekte tunere i vores tråd hørende til anmeldelsen af optageren. Har du prøvet at lade optageren sidde alene på antennekablet (pil signalet til TV'et fra)?
#186566
Jeg har det samme problem med min BD-E8500. Pludselig forsvandt alle kanaler, og nu kan den ikke finde nogle kanaler igen. Den kan godt lave en kanalsøgning, der kommer bare ingen tv kanaler frem. Har prøvet at opdatere den uden held.
Kan stadig godt bruge smart tv funktionen og de tidligere optagere programmer ligger der stadig, måske er det tuneren som Torben er inde på der er problemet?

Men lige et spørgsmål til dig Torben, hvad skal det hjælpe at lade antennekablet sidde på optageren? Altså uden om tvét. Er det for at undersøge om det er tvét der er problemet?

Jeg bruger Boxer, når jeg tager modul og kort ud af optageren og putter det i tvét fungerer det fint.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186573
Når du deler et signal i to, så må der pr. definition være mindre signal til hver. Derfor bør man forsøge sig uden split af signalet.
Af Grandahl
#186575
Torben Rasmussen skrev:Når du deler et signal i to, så må der pr. definition være mindre signal til hver. Derfor bør man forsøge sig uden split af signalet.

nåå på den måde, ok det vil jeg prøve når jeg kommer hjem. For at se om signalskyrken er intakt, eller stærk nok.

Tak for det.
Af Grandahl
#187441
Bare lige for at gøre historien færdig. Det endte med at jeg sendte den ind til Elgiganten hvor jeg købte den.

Det viste sig ganske rigtig at tuneren var defekt. De sendte den tilbage efter ca. 10 dage, og den virker nu igen.