Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bindesboll
#183680
Jeg har netop købt et Samsung U55ES7005 og har brug for en blue-ray afspiller til det.

Da vi har en del DVDer er høj kvalitet af opskalering vigtigt.
Derudover selvfølgelig en billedkvalitet der matcher TVet. Hvis lyden er bedre end den Argon Mini D/A-konverter jeg har på fjernsynet (udgang til analogt stereoanlæg) vil det være et plus. Wifi og 3D forventer jeg også. Men alle mulige fantasifulde funktioner giver jeg ikke noget for.

Jeg har kredset valget ind til:
1) Panasonic BDT220
2) Phillips BDP7700
3) Samsung BD-E6100

Kommentarer og erfaringer modtages med kyshånd!

Mvh
Kim
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183683
Du skriver ikke vhad budgettet er, men Oppo har nogle ret habile Blu-Ray afspillere, som både har en ret god analog udgang og er ret skarpe i opskalering. Prisen er dog over 5.000 kr. for afspilleren, så det er ikke et billigt stykke hardware ift. de modeller du har kig på.
Af bindesboll
#183695
Jeg havde forestillet mig 1000-2000 kr., med vægt på hvor meget man får for pengene, så hvis det er i den høje ende skal der også være værdi for merprisen. Jeg er ikke fanatisk, men vil gerne betale for en god oplevelse og nyttige funktioner. Har et dyrt og godt men ældre analogt stereoanlæg.

Har læst i flere reviews at blue-ray billedkvaliteten ikke flytter sig voldsomt med prisen, når først man er ude over de helt billige.

Mvh.
Kim
Af J.H.
#183705
Af dem du nævner havde jeg nappet Panasonic´en.
Jeg mener ikke der skulle være nævneværdige fordele ved at vælge Samsungen ift. match med din skærm men er der det kunne det naturligvis være værd at overveje.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#183715
BluRay-kvaliteten er der ikke meget at hente på, men som du selv er inde på, så er opskalering vigtig for dig og her er der lidt forskel på afspillerne. Derudover er den analoge udgang på Oppo eksempelvis en hel del bedre end de billige modeller - og det koster.
Af bindesboll
#183724
Med BDT500 får jeg for den dobbelte pris (ifht. BDT220):

1) Burr Brown D/A-lyd-konverter i stedet for Panasonics egen (med samme tekniske specifikation).
2) Analog lyd ud: Surround 7.1 udgang i stedet for L/R.

Billedbehandling (inkl. DVD upscaling) er det samme.

Er det ikke rigtigt forstået?

Jeg tror det bliver BDT220. Så er der 1300 kr. at købe Blue-ray film for!

Mvh.
Kim