Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jock
#139103
Jeg har netop købt den nye samsung 8900N med to tunere og blueray-afspiller.

Jeg har oplevet mindst et problem, som irriterer mig grænseløst.

Når jeg har indstillet timeren til en optagelse, og jeg derefter vil se en film tidligere optaget på harddiscen, sker der det mærkelige, at i det øjeblik timer-optagelsen går igang, stopper afspilningen af filmen på harddiscen, og jeg skal tilbage og lede efter det punkt, jeg var kommet til i filmen.

Hvis jeg ser en film fra harddiscen og stopper, kan jeg hurtigt vende tilbage til samme sted i optagelsen, da maskinen lægger et signal ind. Det sker heller ikke, når en anden optagelse er igang.

Skal maskinen stoppe en afspilning af en film på harddiscken, blot fordi en timeroptagelse starter op? Har I erfaring i det, og kan jeg gå ind i menuen og rette "fejlen".

Det sker derimod IKKE, når jeg afspiller en blueray-skive, Så viser der sig et skilt på skærmen, at den bestilte optagelse er gået igang. Det er helt fint.

Når jeg tænker på, hvordan min Sony DVD-Harddisk - optager fungerer, hvor man kan redigere i diverse optagelser, mens nye optagelser foregår, og at man kan spole frem og tilbage og finde scener i gamle harddisc-optagelser, mens den optager nye film. Alt det, som jeg holdt så meget af ved min Sony, er pist væk på Samsung.

Når vi optager et program, så kan vi godt nok afspille andre indspillede film samtidig, men redigering er et fyord hos Samsung. Og forøvrigt er maskinen ret træg, når det gælder redigering. At slette reklameafsnit eller bare at skille filer af, kan være en træg oplevelse. Jeg har endda været ude for, at efter jeg fjernede en reklameafdeling i starten af en serie, fjernede maskinen samtidig de første minutter af teksten. Kun de første minutter, så kom teksten igen. Det har jeg aldrig set eller hørt om før.

Er det bare min opfattelse, eller er denne nye maskine fra Samsung (4500 kr,) amatøragtig i forhold til Sony-maskinerne?

Hvad siger I ???

Lange spørgsmål, men I løber selv ind i problemerne, når/hvis I køber den nye model.

Til en ekstra orientering: Billederne er super. Både på blueray og harddisc. Her er der intet at klage over.
Af Bronto
#143079
Hej

Har selv den samme maskine. Har ikke specifikt prøvet det du omtaler, men i betragtning af at den ikke engang kan huske hvor man er nået til når man skifter til TV, så undrer det mig ikke at Samsung heller ikke har styr på det i timer optagelser

Jeg er derfor helt enig i dine betragtninger. Har iøvrigt startet en brugeranmeldelse af den her http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22001
Af Jock
#146308
Bronto skrev:Hej

Har selv den samme maskine. Har ikke specifikt prøvet det du omtaler, men i betragtning af at den ikke engang kan huske hvor man er nået til når man skifter til TV, så undrer det mig ikke at Samsung heller ikke har styr på det i timer optagelser

Jeg er derfor helt enig i dine betragtninger. Har iøvrigt startet en brugeranmeldelse af den her http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22001
Hej Bronto.

Har igen igen igen spurgt min radioforhandler, om han har fået respons fra Samsung angående problemerne med deres 8900. Han måtte erkende, at Samsung er endda meget svær at få fat i. De ringer simpelthen ikke tilbage.

Min egen teori er, at Samsung godt er klar over problemerne, men at de sandsynligvis ikke aner, hvad de skal gøre.

Jeg tror, jeg dropper maskinen. Nu har jeg haft et par stykker af slagsen, og det er de samme fejl/mangler, der går igen.

Det ser ikke ud til, at Samsung tager kunderne og deres forhandlere alvorligt. Det er en dårlig service fra et firma, der ellers skulle være på mærkerne. Idag er der for meget konkurrence til, at man ikke gider svare på klager. Det er under alle omstændigheder sidste gang, jeg køber noget med Samsung-mærket på.
Af Bronto
#146335
Hej Jock

Forstår glimrende din reaktion. Jeg må da også tilslutte mig din holdning. Aldrig mere Slamsumg! (Heller ikke deres TV, der går istykker for et godt ord. Deres Yousee boks har det vist heller ikke for godt, ifølge forskellige brugere, og yousee selv)

Der er lige kommet en opdatering 1006, men den løser ingenting, af de problemer vi slås med. Fandt igår et engelsk site der beskrev opdateringerne, men kan ikke huske linket. Det var gengivet på recordere.dk (Hvorfor skulle Slamsung da også belemre deres nordiske kunder med oplysninger, det er da lige så ligemeget som at svare forhandlere)

Dog er jeg positivt overrasket over deres DVD afspilning. Med ridsede DVDere, der ellers "hænger" i min ældre JVC DVD, kan Samsungen selv finde dette, og gå videre til næste spor (Hvilket så betyder at man skal spole tilbage med billede på, hvilket iøvrigt ikke gøres ret stærkt, men dette er stort set ens på alle de DVD maskiner jeg har set. Har haft VHS maskiner der kunne spole frem og tilbage med fuldstændigt perfekt billede, og tilmed lyd i normal hastighed, også ved tilbagespoling, så man kan undres over at en DVD maskine er så tilbagestående)

Har stadig ikke afprøvet streamingen for alvor (film). Synd at Samsung ikke kan finde ud af at implementere et all round apparat. Specifikationerne er jo ellers gode at se på, bare synd at de er så dårligt implementerede. Der er lige kommet en opdatering til deres allshare software, men tror ikke på mirakler
Af Jock
#146479
Bronto skrev:Hej Jock

Forstår glimrende din reaktion. Jeg må da også tilslutte mig din holdning. Aldrig mere Slamsumg! (Heller ikke deres TV, der går istykker for et godt ord. Deres Yousee boks har det vist heller ikke for godt, ifølge forskellige brugere, og yousee selv)

Der er lige kommet en opdatering 1006, men den løser ingenting, af de problemer vi slås med. Fandt igår et engelsk site der beskrev opdateringerne, men kan ikke huske linket. Det var gengivet på recordere.dk (Hvorfor skulle Slamsung da også belemre deres nordiske kunder med oplysninger, det er da lige så ligemeget som at svare forhandlere)

Dog er jeg positivt overrasket over deres DVD afspilning. Med ridsede DVDere, der ellers "hænger" i min ældre JVC DVD, kan Samsungen selv finde dette, og gå videre til næste spor (Hvilket så betyder at man skal spole tilbage med billede på, hvilket iøvrigt ikke gøres ret stærkt, men dette er stort set ens på alle de DVD maskiner jeg har set. Har haft VHS maskiner der kunne spole frem og tilbage med fuldstændigt perfekt billede, og tilmed lyd i normal hastighed, også ved tilbagespoling, så man kan undres over at en DVD maskine er så tilbagestående)

Har stadig ikke afprøvet streamingen for alvor (film). Synd at Samsung ikke kan finde ud af at implementere et all round apparat. Specifikationerne er jo ellers gode at se på, bare synd at de er så dårligt implementerede. Der er lige kommet en opdatering til deres allshare software, men tror ikke på mirakler
Hej Bronto

Har selv Samsungs You See boks. Lider lidt af samme tendenser som 8900, men den går ikke ned så ofte. Billedet er dog ikke lige så klart som på 8900, selv når jeg ser HD.

Iaftes lykkedes det for 8900'eren at gå ned 4 gange på 75 minutter. 4 GANGE PÅ 75 MINUTTER. Det er vist nok rekord.

Hvis jeg har optaget et program, er jeg begyndt at lukke maskinen helt, inden jeg tør se optagelsen eller redigere i den. Flere optagelser er ødelagte, når maskinen går ned i redigerings-facen. Et par gode film har lidt den skæbne. Brandærgerligt, når man har optaget en god film.

Igår nåede jeg at tænde maskinen (efter stikket havde været taget ud, selvfølgelig), så lidt af en optagelse, som jeg stoppede et lille øjeblik. Da jeg ville starte afspilningen igen, nægtede maskinen at reagere. Igen på knæ og fjerne netstikket. Opstart igen. Så lidt af indspilningen, hvorefter maskinen frøs endnu en gang.

Det sketealt i alt 4 gange, inden jeg rasende slukkede for skidtet og krøb til køjs. Her til morgen virkede den udmærket (jeg må passe på, jeg ikke roser den for meget ;) ), og indtil nu, 19.30, har der ikke været nyt nedbrud.

Så du kan se, at ikke alene går den ned i tide og utide, men den lever ikke kvalitetsmæssigt op til prisen. Jeg er så skuffet over Samsung. Har prøvet at ringe til firmaet, og her har de TRE gange sagt til mig i telefonen, at man skal kunne optage to programmer samtidig, og at man selvfølgelig ikke må opleve udfald i film fra harddisc, når en optagelse er programeret. Tre gange har jeg fået den besked, at jeg må kontakte min forhandler og bede om en reparation eller en ny maskine, men hvad pokker hjælper det, når den næste fabriksnye maskine er lige så problematisk.

Jeg føler mig røvrendt af Samsung, og så kan jeg faktisk intet foretage mig, når Samsung ikke engang gider kontakte den forhandler, hvor jeg har købt maskinen. Det er simpelthen utroligt ringe service.

Hvis andre har problemer med Samsung, så lad os samles på disse sider og lade firmaet forstå, at vi er rasende utilfreds med servicen fra Samsung.

M.V.H. Jock
Af Bronto
#146489
Jeg tilslutter mig klart din holdning. Har dog ikke selv oplevet nedbrud som du beskriver dem. Har dog hørt om andre med samme problem. Det blev vist nok løst ved at slå automatisk opdatering via internettet fra. (gøres fra indstillinger, support, opdateringer)

At den ikke kan optage to samtidige programmer kan jeg sagtens leve med, men hvorfor faen de ikke har implementeret PIP eller PAP når der alligevel er dobbelt tuner, undrer mig meget, og er en forringelse i 2011. (Mit Medion fra 2005 har PIP, det er jo det rene pip at Slamsung ikke kan finde ud af det)

Må jeg foreslå at vi opretter en afstemning i mit indlæg hvor jeg anmelder maskinen (Brugeranmeldelser) og at du så opsummerer dine opstød mod Samsung der. Jeg sætter en afstemning igang. (For nye læsere, se link til anmeldelsen i tidligere indlæg i denne tråd)
Af Jock
#146551
Bronto skrev:Jeg tilslutter mig klart din holdning. Har dog ikke selv oplevet nedbrud som du beskriver dem. Har dog hørt om andre med samme problem. Det blev vist nok løst ved at slå automatisk opdatering via internettet fra. (gøres fra indstillinger, support, opdateringer)

At den ikke kan optage to samtidige programmer kan jeg sagtens leve med, men hvorfor faen de ikke har implementeret PIP eller PAP når der alligevel er dobbelt tuner, undrer mig meget, og er en forringelse i 2011. (Mit Medion fra 2005 har PIP, det er jo det rene pip at Slamsung ikke kan finde ud af det)

Må jeg foreslå at vi opretter en afstemning i mit indlæg hvor jeg anmelder maskinen (Brugeranmeldelser) og at du så opsummerer dine opstød mod Samsung der. Jeg sætter en afstemning igang. (For nye læsere, se link til anmeldelsen i tidligere indlæg i denne tråd)
Hej igen Bronto.

Har d.d. hørt fra Samsung via min forhandler.

Maskinen kan ikke optage to prg. samtidig, hvilket vi efterhånden godt vidste.

Mine problemer med nedfrysning og redigerings-fasen har de store problemer med at forklare og endnu større problemer med at løse.

De påstår, at opdatering løser de fleste problemer, hvilket de ikke gør.

Ellers skriver de, at vi skal ringe til deres service-afdeling og tale med dem. Det har jeg gjort 3 gange, og ved sidste samtale påstod de stadig, at maskinen kunne optage 2 progr. samtidig. De unge telefonmedarbejdere læser op fra et stykke papir, så de ved lige så lidt som os, hvis de ikke ved endnu mindre..


Jeg fik dog ét godt råd fra Samsung i sidste samtale. Når du har opdateret maskinen enten automatisk eller manuelt, skal du tømme maskinen, inden du tager den i brug igen. Ellers virker opdateringerne ikke 100%.

Tryk på EXIT i 10 sekunder. Derpå geninstallerer du kanalerne og nettet. Så skulle opdateringerne fungere optimalt. Til dato har de ikke afhjulpet mine problemer, men måske kan det hjælpe andre. Det tager nogen tid, men sådan vil Samsung altså løse nogle problemer. Prøv engang

Jeg har idag svaret på Samsungs henvendelse, og jeg vil lige afvente deres reaktion, inden jeg tilslutter mig en protest-bevægelse eller lignende. Jeg vender tilbage, når der er sket noget nyt.

Hygge hejsa.

Jock
Af Jock
#146821
Hej Bronto

Her er min afsluttende bemærkning til problemet Samsung 8900.
Lørdag aften lykkedes der for maskinen helt egenhændigt at slette samtlige mine optagelser på harddiscen. Det skete, efter maskinen frøs for hundrede gang, og hvor jeg igen måtte trække netstikket ud og genstarte maskinen. Da det var sket, havde maskinen altså slettet alle mine optagelser. Det var dråben, og maskinen blev d.d. afleveret til min forhandler, der uden protester accepterede returneringen.

Jeg har også d.d. modtaget en besked fra Samsung, Sverige, hvor de giver mig ret i 6 ud af 7 klager over maskinen. Sidste anklage (altså nummer 7) kunne de ikke helt forstå, men jeg skrev bare, at maskinen er meget langsom i redigeringsfasen, hvilket måske kan accepteres, hvis de andre mangler blev rettet.

Samsung skrev til mig, at den næste opdatering skulle fjerne maskinens evne til at fryse og gå ned. Det er godt for alle jer, der stadig har maskinen. Held og lykke med maskinen fremover til jer alle.

Husk nu, den kan ikke både optage og afspille film fra harddiscen, uden den stopper afspilningen ved opstart og lukning af timeren.

Husk nu, at maskine stjæler nogle sekunders lyd fra en optagelse, når I redigerer f.eks. en reklameblok væk midt i en film.

Husk nu, at den ikke kan optage DR1 eller DR2, mens I kan se f.eks. Animal Planet HD, hvis I bruger et kort fra You See. Når I starter optagelsen af f.eks. DR1, så lukker kortet ned og viser spærret. Samsung skriver, at min klage er korrekt, men at de ikke kan gøre noget ved det.

Samsung skriver også, at det kan forekomme, at afspilningen af en BD/DVD kan blive afbrudt, når en optagelse af en timetoptagelse stopper, hvis indspilningen foregår i HQ. Det har jeg ikke oplevet, men det skriver Samsung.

Ud over det skriver Samsung en del om en såkaldt BUG, der ligger i softwaren i maskinen. Jeg ved ikke 100%, hvad de mener med det, men det må I selv finde ud af.

Hyg jer.

M.V.H. Jock.


Bronto skrev:Jeg tilslutter mig klart din holdning. Har dog ikke selv oplevet nedbrud som du beskriver dem. Har dog hørt om andre med samme problem. Det blev vist nok løst ved at slå automatisk opdatering via internettet fra. (gøres fra indstillinger, support, opdateringer)

At den ikke kan optage to samtidige programmer kan jeg sagtens leve med, men hvorfor faen de ikke har implementeret PIP eller PAP når der alligevel er dobbelt tuner, undrer mig meget, og er en forringelse i 2011. (Mit Medion fra 2005 har PIP, det er jo det rene pip at Slamsung ikke kan finde ud af det)

Må jeg foreslå at vi opretter en afstemning i mit indlæg hvor jeg anmelder maskinen (Brugeranmeldelser) og at du så opsummerer dine opstød mod Samsung der. Jeg sætter en afstemning igang. (For nye læsere, se link til anmeldelsen i tidligere indlæg i denne tråd)
Af gibler
#147798
Til information: BD8900N kan ikke tåle at blive for varm. Den indbyggede blæser er for lille og skulle man have fået placeret sin maskine et sted hvor den ikke kan få masser af frisk luft løber den simpelthen varm og begynder at opføre sig "underligt".