Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, hvor meget støj kommer der fra din Panasonic DP-UB450?

Jeg købte en UB450 og den har en konstant - for høj for mig - elektrisk summende lyd når den afspiller. Specielt tydelig ved blu-ray.

Er der nogle fint hørende som kan byde ind? Har jeg fået en mandags model eller har de alle en summen?

Støjen mindskes når den afspiller disks - så til slut i filmen er den stille. Men den larmer lige meget ved hver eneste disk jeg prøvede. I mere end halvdelen af filmen.

Så tydeligt at det ødelægger film oplevelse for mig.

Jeg har returnet den til forretning - hvor de ikke kan høre støj.
Men har tilbudt mig en ny. Men hvis de alle har den summen hjælper det jo ikke.

Min gamle (billige) Sony afspiller larmer ikke så meget.

Hørelse er naturligvis individuel - og mit TV står også relativt tæt på sofa - så afspiller er også tæt på.

Er UB820 evt. mere stille?

Jeg vil have afspiller som er stille..

Tak for hjælpen.
Det er jo noget uheldigt, godt at der kan ske en e.v.t ombytning, men før det gøres, så vil det da være en god idé at lytte til den hos forhandleren, eller en anden model så du er sikker på at der ikke er noget der støjer.
Ja, det er øv.

Det er god idé at finde et sted hvor de har demo sat op.

Jeg har købt afspiller hos panasonic center på nettet. Jeg var efterfølgende forbi lokale hi-fi klubben for at se om jeg måtte 'høre' her. Men de havde desværre ikke en demo model oppe - de sælger dem ellers også.

Det har aldrig været problem med de andre afspillere jeg har haft gennem tiden - så blev noget overrasket da jeg fik den i gang...
Tænkte også at det var i et Panasonic Center den var købt, og der har de mulighed for at man kan se og høre før køb.
Med hensyn til elektrisk støj, så er der nogen som er mere følsomme over for det end andre. Det kunne også være drevet der støjede.?
Senest rettet af Radiomanden 22. jan 2025, 17:15, rettet i alt 1 gang.
Kan støjende drev forklare at støj aftager? Så til sidst når den spiller (yderste del af disk?) er den stille.
Støj var helt væk når den nåede til end-credits...

Ja, hørelse er jo helt individuel - og nogle hører ikke/er ikke generet af elektrisk summen...det er jeg så desværre....

Der er ikke Panasonic Center tæt på - så derfor var netkøb det nemmeste.
En optisk skive læses inde fra og ud, så jo nærmere den kommer slutningen, så mindskes hastigheden.
I så fald kunne det godt være formuleret mere nøjagtigt.