Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af visca blaugrana
Jeg har gennem et stykke tid overvejet en 4K blu-ray afspiller og har set en UB900, det ser ikke ud til der er mange som har meget erfaring med den i Danmark, er der mon nogle her som har lidt erfaring, umidelbart virker det som en kvalitets afspiller?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Panasonic's byggekvalitet er bestemt i orden, så det skal du ikke være bange for. Det er det fabrikat jeg selv foretrækker.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja over gennemsnittet, men til gængæld kvalitet.
Brugeravatar
Af Naiera
En UB820 kan, som nævnt, det samme, så længe vi holder os i det digitale domæne. 9000’eren har et bedre drev der larmer lidt mindre, er bedre bygget (ala Oppo) og har bedre analoge udgange.

En UB820 + en UB900 fjernbetjening fra eBay koster velsagtens en tredjedel af hvad en 9000’er står i. Det er en skidegod kombination, omend jeg kun bruger min til UHD-skiver…
Senest rettet af Naiera 20. sep 2024, 20:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af ReZel
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er nemt at gøre en Panasonic afspiller Regionsfri til DVD, det gøres med en Serviceremote, at gøre den Regionsfri til BD er en anden sag, det kræver at den fysisk modificeres til det.
Brugeravatar
Af Naiera
Man kan godt bruge en hacket firmware, der også bringer mange andre forbedringer med sig, men det kræver Linux og kan selvfølgelig smadre maskinen...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er så næppe den løsning der skal vælges.
Brugeravatar
Af Naiera
Hvis det virkede hos mig (jeg kunne ikke engang få min virtuelle Linux til at snakke med USB-pinden) og jeg turde satse maskinen (mens de stadig kan købes) ville det være fantastisk. Maskinen blive blandt andet mere responsiv, fordi de med hacket lukker ned for nogle af de processer der banker afsted i baggrunden. Firmwaren er noget værre rod, som Panasonic bare har klasket nye ting på siden DVD eller tidlige Blu-ray-afspillere. Jeg har stadig en religionsfri Oppo, så det var ikke noget jeg brugte så meget tid på.