Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper wass
Hej der
Jeg er på udkig efter en Blu-ray afspiller der kan afspille i Uhd. Men jeg har faktisk ingen erfaring med alle de forskellige formater .Atmos. Dolby og så videre
Pt har jeg et Philips 707 Oled og en Sony Soundbar 5.1
Jeg ville enligt bare høre om i har et bud på en god Blu-ray afspiller der kan afspille de fleste formater mere hvis jeg skifter min Soundbar ud til en Atmos engang ude i fremtiden.
Har i måske et bud på en der også er til at betale uden at jeg skal sælge en nyre eller noget
Mvh Jesper 🙂
Brugeravatar
Af Naiera
PS5 kan afspille UHD Blu-ray, men understøtter ikke Dolby Vision fra skive.
Brugeravatar
Af BlueFox
Hvis ikke der er penge til en topmodel fra Panasonic, så kik efter en Sony UBP-X700 eller 800MKII, de spiller stor set det hele incl. Dolby Vision og Atmos og de spiller alle CD formater.
Brugeravatar
Af Naiera
Sonys afspillere er forfærdelige.
Af brea-ker
Du skal manuelt til og fravælge dolby vision på Sony UHD afspillere, og så har de vidst nok problemer med 100GB UHD discs har jeg læst.

Så smut forbi hifi klubben og kig efter Panasonic UHD afspillere som de snart får på hylden, men du skal søge efter dem inde på deres hjemmeside for at finde dem frem. Her får du 3 års ægte garanti, eller kig forbi et Panasonic center som f.eks av-connection hvor du får hele 5 års ægte garanti ialt. Et Panasonic center ligger kun bestemte steder i landet da det skal opfylde en del krav før man kan kalde sig det og du kan ikke sende maskinen med posten men kun aflevere den fysisk i butikken hvis noget går galt.

Undgå Panasonic UB450, skulle være plastik agtigt cheap feel iforhold til UB820 og UB9000. De dyre udgaver fra Panasonic mener jeg også har en bedre processor indbygget.

Så kig efter Panasonic UB820 og op efter, spare evt lidt penge og kig evt efter den tyske udgave UB824 som nogle gange er på tilbud i de danske webshops, men her her får du så kun 2 års garanti. Jeg købte UB824eren til 3378kr ved en dansk webshop, da der var udsolgt over alt på den danske udgave. Den tyske udgave er helt magen til den danske udgave UB820.
Af brea-ker
Jeg har ejet både Sony x800m1 og m2 der begge døde helt indenfor en periode på kun 3 år.

Du kan justere underteksterne både op og ned på Panasonic UHD afspillere hvilket er mega smart hvis du bruger engelske undertekster, og så kan du dæmpe lyset på underteksterne så du ikke bliver blændet ligesom du gør på Sony UHD afspillere især i mørke når du ser UHD film.

Jeg synes også at Panasonic formår at opskalere 1080p bedre end Sony.

Det er super smart at Panasonic afspillere automatisk skifter mellem formaterne HDR10 og Dolby vision, det skal du selv ligge og rode med på Sony afspillerne.