Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#340925
Jeg har en større samling DVD film, som jeg gennem de fleste af årene har afspillet fra en Denon A1XVA (årgang 2006).

Hvis jeg køber en kvalitets bluray afspiller - f.eks. en Panasonic UB9000 4K UHD afspiller - vil denne så ud over afspilning af mine bluray skiver også kunne vride samme billedkvalitet ud af DVD'erne som A1XVA'en har kunnet?
#340935
Jeg vil mene, det er svært at svare på; i første omgang ville jeg prøve at lade dit TV i stedet for din DVD-afspiller klare opskaleringen, så kan du se, hvor langt nyere TV er kommet i denne disciplin.

En anden mulighed er at benytte dig af en ekstern scaler, hvor jeg ikke har haft med dem at gøre i efterhånden mange år, men de kan ofte findes til billige penge brugt...
#340936
UB9000 er dårlig til dvd-afspilning.

Det er bedre at kigge efter en brugt Oppo BDP-103 og måske en Panasonic UB824 til UHD’erne.
#340978
jeg bruger min Xbox One X (ikke Series X men One X)

den har erstattet en (top model) 3D Blu-Ray afspiller fra Panasonic

alt (inkl. 3D) ser minimum lige så godt ud og fungerer faktisk bedre (da jeg ikke skal vente så længe på at loade mine 3D film og serier og der kommer ingen læse-fejl)

for mit vedkommende:
- bedste all-in-one afspiller til prisen :-) (også når jeg sammenligner den med en afspiller til 4000kr.)

så hvis jeg skulle 'anbefale' noget så ville jeg sige:

- den nyr Xbox X (disk udgave)
#340990
SamsungPanasonic skrev: 11. mar 2022, 15:37
Naiera skrev: 11. mar 2022, 14:42 Det råd giver absolut ingen mening.
Hvorfor gør det ikke det? Der findes masser af programmer, der kan konvertere DVD'er til MP4-filer. Jeg brugte engang ArcSoft Mediaconverter til det.
Fordi kvaliteten jo ikke bliver bedre af det. Det er fint nok hvis du vil lagre dem digitalt og vil have nemmere adgang til dem.