Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chessr
#333270
Hej kloge mennesker

Jeg er på udkig efter en 4k afspiller som kan levere DV.
Jeg har mig et LG C7 Oled tv. og en JBL Bar 9.1 soundbar.

Er det overkill at købe en X800M2 til 2200 til mit setup ? eller er det bedre at spare de 700 kr og så købe en X700 ?

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor stor forskel der er i billede og lyd kvalitet af de 2? og hvor stor forskel der er på dedikerede afspillere og Netflix 4k ?

Jeg har allerede den X800M2 til at ligge fordi jeg kunne købe den til 2200 i Elgigtan. Men har ikke pakket den op endnu.

bonus spørgsmål: hvilket HDMI kabel vil i anbefale til ?
#333277
X700: 1,4 kg
X800/X800M2: 3,8 kg

X800/M2 har en helt anden byggekvalitet end X700. Drevet er så stille, at man nærmest skal have øret op til maskinen for at finde ud af, om den overhovedet er tændt. Med de billige modeller er det derimod nærmest et lykketræf om man får et eksemplar, som ikke har en eller anden form for drevstøj som man ikke skal anstrenge sig for at høre.

Jeg købte selv en X800 (før M2) for at afslutte den evige jagt på en stille BD/DVD-afspiller og den har ikke skuffet. Det skal dog siges, at den har en kedelig tendens til at låse når man starter en Blu-ray op, dvs. når man starter en skive op skal man være klar når der skal vælges sprog. Hvis man blot går fra den når man venter på at den booter en skive op risikerer man, at den hænger på sprogvalgsmenuen, hvorefter man skal trykke på Home-knappen og starte skiven op igen. Er man først kommet forbi dette punkt er der dog ingen problemer. Om M2 eller X700 lider af samme problem eller lignende skal jeg ikke kunne sige. Der er mange anmeldelser på Amazon (af begge maskiner) hvor brugere klager over at de låser ved diverse brug.

Jeg har lært at leve med det lille opstartsproblem og jeg bruger den ikke til streaming, så den er fin nok til mig. Som sagt er byggekvalitet og (den manglende) drevstøj det vigtigste for mig.

Det skal retfærdigvis siges, at begge modeller generelt scorer højt i brugeranmeldelser på Amazon (hvis man skal tro på dem) og at X700 generelt scorer højere end X800/M2, så mine egne erfaringer med X800 (ej M2) skal ikke tages for mere end dét: *Mine* erfaringer!