Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Smolle
#334268
Vi er flyttet i hus 1. august og har bestilt 1000 Mbit internet hos Fastspeed. De sendte en tekniker ud for, at installere internettet, som kommer via et coax-kabel. Der var dog åbenbart nogle mærkværdigheder med installationen i huset, så nu har jeg en situation hvor kablet, der kommer udefra, kører op på loftet i en samling og så kører ned igen i stuen, hvor jeg så har udtag til to antennekabler og et data-kabel.

Derudover er der så et antennekabel på loftet, som kommer fra et af de andre rum, men som nu ikke længere er sat til. Derfor vil jeg gerne have sat en splitter op på loftet, så jeg kan få et kabel ned i stuen med antenne- og data-signal (som det er nu), samt få et rent antennesignal ned i det andet rum. Er det noget man kan købe og sætte op selv? Tænker om noget a la det her ville kunne bruges? Hvis jeg sætter kablet udefra i "input" og så hiver "data" tilbage ned i stuen, mens "tv" så bliver sendt til det andet rum. Ville det virke?