Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flmad
#327537
Når mit tv (Sony Bravia KD55XG8096) har været slukket et par timer er tvboxen låst, dvs. den giver intet signal, og jeg kan typisk kun få liv i den ved at resette (tage strømmen).

Jeg har prøvet boxens forskellige standby-indstillinger (Active og Deep), men resultatet er det samme.

Jeg har fra Waoo fået boxen udskiftet, så det er sandsynligvis ikke selve boxen, der er noget galt med.

Nogle forslag til, hvad jeg kan prøve?
#327540
Et fjernsyn burde ikke kunne få en boks til at fryse uanset hvilken HDMI kommunikation, at der foregår mellem de to enheder.

Lyser boksen bare rød, når du prøver at tænde den med dens egen fjernbetjening - eller hvordan er den låst?
Af Ddur
#327546
Mine forældre havde tilsvarende problemer med en kombination af Sony KD-55XE85 og Waoo Airties 7410x. De fik også en erstatningsboks og prøvede også en ældre generation af boks (Airties 7310). Alle kombinationer af vågeblus på både boks og tv blev forsøgt. Desuden blev alle HDMI porte på TV’et afprøvet. Et nyt certificeret HDMI kabel blev også indkøbt og forsøgt. Intet hjalp. Kun det at tage strømmen kunne få gang i signalet igen.

…det blev for irriterende i længden, så nu har de godt gammeldags antenne-tv.
Af jkn789
#327559
under standby skal den stå til aktiv standby og så sætter du til at gå i aktiv standby efter endten 4 eller 8 timer. Hvis du ikke rører ved nogen taster på fjernbetjening inden for de 4 eller 8 timer, vil boksen gå i aktiv standby efter 4 eller 8 timer.
Hvis jeg slukker for boksen mens jeg ser tv, skal der gå Ca 2 minutter før jeg kan tænde for boksen igen.
jeg tog også strømmen i starten, men nu bruger jeg ovenstående uden problemer.
Håber det også virker hos jer.
Af Njoost
#327566
Jeg har/havde samme problem med mit sony x8505.
Jeg kontaktede waoo og fortalte om problemet og fik svaret: At det havde de aldrig hørt om og at fejlen måtte være i min ende.

Så jeg endte med at køre det over apple tv (med deres app) og det virker langt bedre!