Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#325287
Hej allesammen,

Mit problem er at jeg har et abonnement hos Canal Digital Danmark + to Oneplace bokse, men at det synes umuligt, her på Færøerne, at få fat på Canal Digital's officielle LNB, som de anbefaler for få det optimale ud af Oneplace boksene.

Jeg har prøvet alle forhandlerne, spurgt Canal Digital direkte(de viser mig til selvsamme forhandlere) og søgt op og ned på Google. Senest henvendte en forhandler sig til Canal Digital og de sagde, at grundet nogle ubestemte problemer med de færøske toldmyndigheder ville de ikke sende LNBen til Færøerne.

Hvad gør jeg? Er der nogen herinde med gode råd?

Venligst,

Kristian
#325344
Nu kender jeg ikke Canal Digital's officielle lnb, men det plejer at være standart/universal lnb som man bruger til en parabol.

Jeg kan se at Oneplace har 2 indgange således at man kan optage på den ene samtidig med at man ser en udsendelse på den anden. Hvis du så har 2 bokse har du 4 indgange og skal bruge en lnb med 4 udgange også kaldet quad.

Du skal så forbinde hver udgang med et coaxkabel til modtageren (4 kabler).

Har du et billede af den orginale lnb?
#325354
radiomand skrev: 9. jan 2021, 18:52 Canal Digital originale LNB er et SatCR LNB med 24 bruger, hver OnePlace har 4 tuner, så de skal bruge 4 adresser hver.
Lige præcis. Nu har vi en Octo LNB, med den får vi kun optaget på to kanaler samtidig på hver af de to bokse. Jeg vil meget gerne have mulighed for at optage tre og se en fjerde kanal på hver af boksene(og evt. anskaffe en tredje boks og gøre det same med den).

Til det kræves den officielle LNB(eller en anden tilsvarende, der også har 24+ brugerbånd).

Mit problem er så, hvordan jeg skaffer sådan en.