Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mgala666
#323010
Hejsa!

Jeg er ved at sætte mit 4 år gamle samsung tv op igen efter flytning. Denne gang gider vi ikke tv pakke, og vil nøjes med streaming og de luftbårende "gratis" kanaler.

Vi bor til leje, hvor der er den lille fine stikdåse på væggen til TV, Radio og data.

Skal man ud og invistere i en lille antenne og sætte til TV'et, eller er der mon nogle signaler i stikdåsen, vi kan bruge?

Umiddelbart ville jeg tro, man skal købe en lile antenne, men synes jeg læste noget andet tvetydigt i dag på det store internet.

Ligger gratis kanalerne mon i dåsen, fordi den har fat i en evt. fællesantenne på taget?

Nogen der har erfaringer med den slags? :)

Mvh
Af Axlon
#323015
Om der er nogen her i forumet der har erfaring med om der ligger signal i din dåse?
Med mindre din udlejer læser med her i forumet, og ved at mgala666, er den bruger som han har som lejer, så er der nok ikke nogen der har erfaring med med hvad der er af signal i din antennedåse, men det kan du jo meget nemt finde ud af, ved bare at tilslutte dit tv og lave en søgning.
Ellers så må du købe en lille antenne, med mindre du nøjes med at streame det hele (det gør vi her hjemme).
Af jng
#323043
Tilvejebring et antennekabel, se nogle videoer på youtube om, hvordan du tilslutter antennekablet, og prøv.