Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arnem
#314444
Jeg har fået et ekstra simkort (velkommen.dk) til min tlf, som jeg har sat i en Huawai B525 router, så jeg har "wifi" (hotspot) i sommerhuset. Jeg har også en Chromecast som jeg gerne ville tilslutte tv'et, så jeg ikke behøver at bruge HDMI kabel for bla. at se drtv, men jeg kan ikke få det til at virke.
Da vi kun er her i weekenderne er det lidt overkill at købe trådløs bredbånd. Her er hverken kobber eller fiber.
What to do.

Mvh
arnem
Af HrJensen1
#314448
Punkt 1 - virker dit Wifi hotspot? Altså, kan du koble på det med din telefon, og få det til at virke?

Punkt 2 - er din chromecast koblet på Wifi netværket? Den finder ikke netværket af sig selv, uden du kobler den på, incl kodeord osv osv
Brugeravatar
Af bbplayer
#314452
- Du skal jo have antenne i TV, før DRtv virker hvis du mener via den røde knap på TV.
- Du skal først konfigurere din chromecast med din mobil så den kan tilslutte til dit netværk/hotspot.

Man må formode hotspot virker, når du sker "her" , som vel betyder lige nu når du skrev besked, så netværk/internet må du jo have :)
Af arnem
#314496
Hotspottet virker fint, og min chromecast finder netværket men kobler sig åbenbart ikke ikke på.
Jeg kan sagtens se drtv på tv' via computeren gennem et hdmi kabel som er tilsluttet computeren, som igen er koblet til Huawai netværket
Af arnem
#314500
Problemet er løst. Præcis hvad jeg gjorde ved jeg ikke. Jeg tror at jeg loggede på uden om telefonen. Det virker i hvert fald.
1000 tak for hjælpen
Mvh
Arnem