Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnnyR
#301216
Er der nogen der ved om det er muligt at se viasat ultra HD kanalen uden at have en boks fra Yousee?

Mit tv er sony af8 og jeg har an almindelig blandselv pakke, men tager bare alle de normale kanaler gennem et kort i Tv'et.
Af thg
#301233
En ting er om man kan se kanalen via CI+ kortlæser i tv'et (altså uden YouSee boks), men anden ting er om man vil få det vist i 4K?

Vises der materiale på denne kanal som ikke vises på andre kanaler?
Af JohnnyR
#301236
Hele pointen for mig er netop muligheden for 4k på udvalgt indhold som f.eks. premier league.

Jeg har adgang til indholdet på viasat ultra på andre kanaler så tror ikke der er noget unikt indhold på kanalen.
Af Andershl
#301239
Jeg kan bekræfte at man “blot” behøver et kort i tv så kan man se kanalen. Jeg så den var kommet i går formiddags og gik ind på “mit yousee” og valgte den (1 point). Efter 5-10 min var ændringen slået igennem og jeg kunne se den på mit fjernsyn (philips oled 65 803). Markant forbedring i billede kvalitet. De viste ManU-Che og det var tydeligt at se forskel når man gik mellem de to kanaler. Lyden havde de dog et problem med da den kom 1-2 sek før billedet :-/ - kanalen findes ikke i yousee app på telefon/ipad (bare til orientering)
Af JohnnyR
#301241
Tak for svaret Andershl.

Jeg gik netop med planer om at se United-Chelsea, men blev blot mødt med sort skærm på kanalen. Lurer på om det kan være mit tv den er gal med. gjorde du noget specielt mht. opsætning på dit tv?
Af thg
#301242
Har lige snakket med YouSee (få min. ventetid på tlf). De melder at det først er klar om 1 uges tid og at kanalen kun vil kunne ses via YouSee boksen :( <B

Andershl: Kan du trykke på en knap på din fjernbetjening og se hvilken opløsning der vises i?
Af cloudy
#301246
thg skrev:Har lige snakket med YouSee (få min. ventetid på tlf). De melder at det først er klar om 1 uges tid og at kanalen kun vil kunne ses via YouSee boksen :( <B

Andershl: Kan du trykke på en knap på din fjernbetjening og se hvilken opløsning der vises i?
Ved tryk på knap kan man se at Viasat Ultra modtages i 2160p gennem yousee dvb-c. Jeg har 'bland selv' gemmem et yousee kort og cam modul direkte i TV'et. Det er altså ikke korrekt at kanalen kun kan ses via boxen.

Live kampen igår må siges at være en fail, lyden var usynkroniseret, når den ikke manglede totalt og de sidste 20minutter kunne ikke vises da Viasat havde tekniske problemer med at få billedet igennem.
Af thg
#301247
Så fik jeg valgt Viasat Ultra HD som bland selv kanal og efter ca. 10 min. kunne jeg komme ind på den, men der er desværre kun lyd, intet billede. Nogen forslag?

Tv'et er et Sony 65XE9005
Af JohnnyR
#301252
Så har jeg snakket med 3 forskellige yousee medarbejdere i løbet af eftermiddagen/aftnen, alle tre har bekræftet at det burde køre uden boks, men ingen af de tre har kunne greje hvorfor jeg har sort skærm, det er endt med at de sender mig et nyt kort og ser om det virker bedre...
Af thg
#301253
JohnnyR skrev:Så har jeg snakket med 3 forskellige yousee medarbejdere i løbet af eftermiddagen/aftnen, alle tre har bekræftet at det burde køre uden boks, men ingen af de tre har kunne greje hvorfor jeg har sort skærm, det er endt med at de sender mig et nyt kort og ser om det virker bedre...

Hvilket tv har du? Jeg har et Sony 65XE9005 og jeg har samme problem, sort skærm og kun lyd.

Du må iøvrigt godt lige skrive herinde om er nyt kort løste problemet, for så må jeg have ringet til dem og få dem til at sende et nyt kort.
Senest rettet af thg 12. aug 2019, 20:44, rettet i alt 1 gang.