Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnnyR
#301612
Som lovet en opdatering på sagen om min udfordring med yousee og viasat ultra uden youseeboks:

På trods af at jeg fik lovning på et nyt kort der muligvis kunne afhjælpe problemet, har jeg aldrig modtaget kortet. Til gengæld har jeg fået en fin mail om at det er umuligt at se viasat ultra HD, hvis man ikke har en yousee boks.

Jeg har idag igen haft fat i yousee for at høre om det var medarbejder nummer 1 eller 2 der har ret, Desværre siger medarbejder 3, som jeg har snakket med idag at man skal have boksen for at se viasat ultra HD. Så det lader til at det er den version de holder sig til på trods af at flere herinde har tilkendegivet noget andet.

Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.
Af barslund69
#301613
det lyder sgu da helt hen i vejret det yousee kommer med Jeg kan se det min mit tv kun med kort
Af thg
#301623
bbplayer skrev:Er der ikke brug af netværksid på DVBC og hvor kanal positioner ligger, afhængig af det netværksid som vælges? Synes ikke nogen nævner noget om denne kode, som i andre tråde har været årsag til at bland selv ikke har virket for nogle.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... etvaerksid

Når man har bland selv skal man bruge netværksid 111 hvilket også er hvad jeg har brugt og det fungerer :)
Brugeravatar
Af elcom
#301631
Virker også fint her med CI+ modul og kort fra YouSee. Ingen boks nødvendig.

I ren uvidenhed, kan der være nogen udfordringer fra centralen man er connected til hos YouSee, og de kun kan garantere kanalen hvis man har deres boks? Tænker en UHD kanal må kræve mere båndbredde end en 720p HD kanal?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301639
JohnnyR skrev:Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.
Viasat Ultra HD kan kun modtages på YouSees coax-net. Modtager man via telefonstik, så kan den ikke modtages, ifølge YouSee.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301641
Rasmus Larsen skrev:
JohnnyR skrev:Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.
Viasat Ultra HD kan kun modtages på YouSees coax-net. Modtager man via telefonstik, så kan den ikke modtages, ifølge YouSee.
Det lyder så ikke som en IPTV boks?
JohnnyR skrev:Så har jeg snakket med 3 forskellige yousee medarbejdere i løbet af eftermiddagen/aftnen, alle tre har bekræftet at det burde køre uden boks, men ingen af de tre har kunne greje hvorfor jeg har sort skærm, det er endt med at de sender mig et nyt kort og ser om det virker bedre...
Ikke når 3 yousee supportere har bekræftet det skal virke uden boks? De må da kunne se personen har IPTV? Hvis det var tilfældet.
Eller så er det da ringe support linjer de har.
Af JohnnyR
#302238
Jeg modtager gennem alm antennestik. Har købt nyt ca modul (med ci+), og fået et nyt kort uden det gør nogen forskel.

nu siger de så hos yousee at det er mine indstillinger af tv'et det er galt med. Jeg kan google mig til forskellige ting mht. indstillinger for modtagelse af 4k, men det er fortrinsvis hdmi indgange de omhandler. Nogen der har et bud på hvad jeg kan prøve?
Af thg
#302243
Jeg har et Sony KD-65XE9005 og det virker uden ændring af nogen indstillinger eller andet.

Har du brugt netværks ID 111 da du søgte efter kanalerne, ellers har jeg ikke nogen forslag?
Af JohnnyR
#302244
Har forsøgt både med netværks id 100 og 111. det gør kun den forskel at jeg ingen "blandselv"kanaler kan se når jeg bruger 111. til gengæld virker de alle med 100. Yousee siger jeg skal bruge 100 selvom de fleste skal bruge 111 når de har bland selv.