Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr
Af thg
#301280
JohnnyR skrev:@thg jeg har sony af8 i 65 tommer. skal nok opdatere når posten får leveret et nyt kort.



Prøv at gå ind i menuen på tv'et og vælg Om og så Genstart og se om det ikke kommer til at virke uden det nye programkort - det virkede på mit Sony, som også gav sort skærm og lyd inden!
Af kena
#301384 Fungerer rigtigt godt på et Sony KD55XE7096 med Yousee Bland selv. Ser lige nu Supercup mellem Liverpool og Chelsea. Har aldrig set så god en kvalitet på en fodboldkamp. En sjælden gang i mellem snydes billedet af Liverpools røde trøjer, så hele skærmen får et rødligt skær. Det er ret tydeligt når der skiftes til kameraer, der ikke er SuperHD, såsom panorama kameraet
Brugeravatar
Af bbplayer
#301385 Er du sikker på dit CA modul er CI+ og ikke bare CI? Ved ikke hvad standard modulet kan gøre men måske? Synes ikke jeg kan tyde om dit kort virker på andre kodet kanaler, eller du bare tror det gør? Har du haft det ude og set at tv kan se kort og dekode kanaler du betaler for.
Af kena
#301387 Er ikke så god til terminologien. Det er et CI+ MODUL. Kan faktisk ikke huske om jeg bestilte det gennem Yousee, men der står “Yousee ready” på modulet
Brugeravatar
Af JohnnyR
#301612 Som lovet en opdatering på sagen om min udfordring med yousee og viasat ultra uden youseeboks:

På trods af at jeg fik lovning på et nyt kort der muligvis kunne afhjælpe problemet, har jeg aldrig modtaget kortet. Til gengæld har jeg fået en fin mail om at det er umuligt at se viasat ultra HD, hvis man ikke har en yousee boks.

Jeg har idag igen haft fat i yousee for at høre om det var medarbejder nummer 1 eller 2 der har ret, Desværre siger medarbejder 3, som jeg har snakket med idag at man skal have boksen for at se viasat ultra HD. Så det lader til at det er den version de holder sig til på trods af at flere herinde har tilkendegivet noget andet.

Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.
Brugeravatar
Af barslund69
#301613 det lyder sgu da helt hen i vejret det yousee kommer med Jeg kan se det min mit tv kun med kort
Brugeravatar
Af bbplayer
#301620 Er der ikke brug af netværksid på DVBC og hvor kanal positioner ligger, afhængig af det netværksid som vælges? Synes ikke nogen nævner noget om denne kode, som i andre tråde har været årsag til at bland selv ikke har virket for nogle.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... etvaerksid
Af thg
#301623
bbplayer skrev:Er der ikke brug af netværksid på DVBC og hvor kanal positioner ligger, afhængig af det netværksid som vælges? Synes ikke nogen nævner noget om denne kode, som i andre tråde har været årsag til at bland selv ikke har virket for nogle.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsae ... etvaerksid



Når man har bland selv skal man bruge netværksid 111 hvilket også er hvad jeg har brugt og det fungerer :)
Brugeravatar
Af elcom
#301631 Virker også fint her med CI+ modul og kort fra YouSee. Ingen boks nødvendig.

I ren uvidenhed, kan der være nogen udfordringer fra centralen man er connected til hos YouSee, og de kun kan garantere kanalen hvis man har deres boks? Tænker en UHD kanal må kræve mere båndbredde end en 720p HD kanal?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301639
JohnnyR skrev:Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.


Viasat Ultra HD kan kun modtages på YouSees coax-net. Modtager man via telefonstik, så kan den ikke modtages, ifølge YouSee.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301641
Rasmus Larsen skrev:
JohnnyR skrev:Kan ikke undgå at være en smule nysgerrig på hvorfor mon nogle kan se kanalen mens andre ikke kan. Det virker ærlig talt lidt mystisk.


Viasat Ultra HD kan kun modtages på YouSees coax-net. Modtager man via telefonstik, så kan den ikke modtages, ifølge YouSee.

Det lyder så ikke som en IPTV boks?

JohnnyR skrev:Så har jeg snakket med 3 forskellige yousee medarbejdere i løbet af eftermiddagen/aftnen, alle tre har bekræftet at det burde køre uden boks, men ingen af de tre har kunne greje hvorfor jeg har sort skærm, det er endt med at de sender mig et nyt kort og ser om det virker bedre...


Ikke når 3 yousee supportere har bekræftet det skal virke uden boks? De må da kunne se personen har IPTV? Hvis det var tilfældet.
Eller så er det da ringe support linjer de har.
Af thg
#301642 Til JohnnyR: Modtager du YouSee tv via COAX (altså "gammeldags" antennestik) og har du søgt på tv'et med netværksid 111?