Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#299998
Hvis man nu opgraderer sit internet til det højeste YouSee tilbyder, vil man sandsynligvis ikke få fuld hastighed på wifi.

Men hvad skal man købe af router, hvis jeg tør begynde at eksperimentere med "bridge mode"?

Vil enhver router mellem 500 og 1000 kr være bedre end YouSee's egen modem/router kombination?

Hvis man googler, ender man nemt på Netgears side:
https://www.netgear.com/home/products/n ... i-routers/
men jeg ved ikke hvad jeg har brug for, andet end jeg vil have så høj hastighed på wifi som muligt (til lavest mulig pris), med den forbindelse jeg nu engang har
Af bphhm
#300000
Prøv Hardwareonline.dk der er sikkert masser af forslag fra PC nørder.

Asus har traditionelt også gode routere.

Men jeg ville da prøve Yousee's egen router før du begynder at investere i en ny.
Af Small
#300006
Routere der er på markedet synes jeg ikke holder hvad de lover mht. rækkevide.

Jeg har taget konsekvensen og installeret 2 stk af denne (https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/)i vores hus på 150m2. Der er fuldt smæk på.

Routeren fra yousee er sat i bridge mode også har jeg min egen router (https://www.tp-link.com/dk/home-network ... lect-local) hvor jeg så har slået WIFIen fra. Skal lige siges jeg havde routeren inden jeg købte AP, så mindre kan nok gøre det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300007
Du kan sagtens benytte Yousee's router, og så blot slå wifi-delen fra og købe et andet accesspunkt. Jeg har ikke det store at udsætte på router-delen, så personligt havde jeg ikke købt en ekstra. Jeg benytter også Unifi derhjemme, men altså uden en ekstra router på.
Af Small
#300008
Skrev også at det var fordi jeg havde den i forvejen.
Yousees router kan man bare ikke stille ret meget på, så vidt jeg ved.
Er bare bedre til "at være herre i eget hus" :) Men igen, det er jo hvad ens behov er. :)
Af BrianH
#300011
Det er et "sagemcom F@ST3686" fra YouSee jeg har nu.
Det fungerer fint på wifi med 150 Mb/s.

Det jeg vil er at få enten 500 eller 1000 Mb/s (50 kr forskel på de to), men blev i tvivl om jeg overhovedet vil få så hurtigt wifi, med det modem/router, som forbindelsen tillader.

Men det kan jo komme an på en prøve
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300013
Yousee opgraderer ikke din forbindelse, hvis dit grej ikke understøtter hastigheden. Da jeg opgraderede sidst fik jeg nyt udstyr og mit skillefilter blev ligeledes skiftet, så det kunne håndtere et bredere spænd af båndbredde på det indkomne signal.
Af bphhm
#300015
Der kan sagtens være forskel på hvor hurtig en router er selvom den har gigabit porte. Ikke alle klarer real time routing.

Men vil man benytte høj internet hastighed så ville jeg ikke bruge Wi-Fi kun kablet forbindelse.
Af BrianH
#300016
Joo, men man kan kun sætte kabel til den stationære. Ikke til Apple Tv (ikke der hvor min står), eller Chromecast, telefon, TV, labtop på terassen osv, osv

Verden er blevet alt for trådløs
Af JensF
#300023
BrianH skrev:Joo, men man kan kun sætte kabel til den stationære. Ikke til Apple Tv (ikke der hvor min står), eller Chromecast, telefon, TV, labtop på terassen osv, osv
Man kan så sige at du ikke vil lide under manglende hastigheder på de ting som du lister der. Så længe ATV bliver fodret med de 15-30 mbit/s som 4K HDR kræver er du jo dækket ind. Filmen bliver ikke flottere af den grund ;)

Jeg skiftede til et kablet gigabitnetværk sidste år, og kan virkelig mærke forskel når jeg arbejder med foto/video fra NAS'en, men mit 300 mbit/s internet føles ret meget som det samme uanset om jeg er på kabel eller wifi. Jeg bruger router fra yousee.
Af BrianH
#300029
JensF...
Det er klart. Det handler ikke om at noget bliver bedre, når man går fra 100 til 500 Mb/s, eller at man har behov.
Dårlige film bliver heller ikke bedre af at se på 75 tommer, frem for det gamle CRT.

Men skifter man til noget til 449 kr pr måned, så vil man ikke have 15 Mb/s, så vil man have 500
Af bphhm
#300030
Tror du misser JensF's pointe i at du alligevel ikke får så meget ekstra ud at have have 500 Mbit/s wifi til rådighed end 100 Mbit/s med de enheder du lister. Så lad være at bruge for mange penge på at opnå en wifi hastighed som alligevel ikke bruges.

Iøvrigt vil du nok finde ud af at næsten uanset hvilke trådløse routere/AP'er du prøver så vil det kun være ganske få steder du kan få rigtig høj hastighed og du vil næsten uanset hvad opleve steder hvor der er dårlig dækning.

Personligt kører jeg med at Ubiquiti unifi setup med 4 access punkter spredt rundt i huset. Mit mål er ikke at have maksimal hastighed overalt men en tilstrækkelig god wifi hastighed i hele huset huset.

Der hvor jeg så har brug for maksimal hastighed har jeg kablede forbindelser.
Af BrianH
#300136
Nå men så er internettet opgraderet.
Jeg har tidligere haft 300 Mbit/s, men det blev nedgraderet til 150 Mbit/s

Nu er det sat op til 500 Mbit/s

Med 150 Mbit/s havde jeg 160 - 170 på kabel, og 140 - 160 på wifi.
Efter opgraderingen til 500 Mbit/s gik wifi-hastigheden faktisk ned til 90 det første døgn, men steg så til 200 - 300, med YouSee's router.

Jeg købte en relativ billig Linksys EA7500, og med den har jeg wifi på 350 - 450 Mbit/s, og kablet internet på ca. 550 Mbit/s, så alt er sådan set godt.
YouSee leverer varen, og deres router er ok, men en dedikeret router er bedre
Af Hrbønne
#300160
Dette er en lille smule off topic, så beklager på forhånd en lille smule ;-)

Men hvis man har 500 mbit yousee internet derhjemme, så antager jeg det kunne være via coax måske? Den mulighed har jeg nemlig også selv derhjemme.

Jeg har så valgt at købe internet-adgang ved fastspeed.dk i stedet for. Her får man ca 1000 mbit download og 100 mbit op for 250 kr i måneden.

Det er faktisk en ret god pris for den hastighed, synes jeg, og så er det via præcis de samme kabler som man ellers får sit yousee fra.

Det var bare en mulighed man kunne overveje hvis man ønsker at spare penge.

PS: Jeg arbejder ikke ved fastspeed, men de har en super kundeservice. Aldrig har jeg ventet mere end 1 minut hos kundeservice.
Grunden til jeg har haft fat i kundeservice er at jeg har "luksus hastighedsproblemer". Jeg har omkring 500 mbit hvor de lover min. 900 mbit, så nu kommer der en tekniker (fra yousee) og kigger på det mandag. Men indtil nu en positiv oplevelse :)