Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#22613
Hej alle TV eksperter.

Jeg har netop købt et Samsung LE-40M86BDX, hvilket jeg er ganske glad for. Nu mangler jeg bare en digital modtager/tuner. Jeg har TDC kabelTV og jeg er selvfølgelig interesseret i det bedst mulige billede på mit fjernsyn.
Jeg har derfor været inde på TDC's website og er stødt på 2 forskellige modtagere: Sagem 60 eller Selector HD (inkl. Discovery i HD)

Digitalmodtagere fra TDC

Jeg har muligheden for at få min fars Sagem 60 modtager gratis, men er det den bedste løsning?

Hvad er fordelene og ulemperne ved de 2 forskellige modtagere?
Af PeterB
#22614
Overvejer selv at købe samme skærm.
Jeg vil lige høre dig om du har købt modellen med DVB-T digital tuner eller IDTV? Ved du hvad forskellen er og hvorfor skal du ud og have endnu en digital tuner ud over den der allerede sidder i skærmen (spørger nok lidt dumt, men jeg aner mildest talt ikke en skid om det).
Af frimann
#22636
Jeg har heller ikke voldsomt meget forstand på det, men som jeg har forstået det, er det en dvb-c tuner man har brug for. Og det er der ikke ret mange fjernsyn der er født med.
Jeg har dog lige fået sluttet min nye Samsung skærm til, og jeg er faktisk så imponeret over billedet, at jeg tvivler på, at jeg vil få nogen mærkbar forbedring ud af at slutte en dvb-c tuner til.
Jeg tror at jeg venter til den nye HD Selector med indbygget harddisk optager kommr til efteråret.

Jeg kan i øvrigt meget varmt anbefale dig at købe et Samsung m86.
Billedet imponerer langt ud over hvad jeg havde turde håbe på - så glæd dig... :p