Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273010
@bendix - Kan det være det her, du har oplevet?
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... efect.html
https://community.sony.co.uk/t5/android ... -p/2451101

Synes dog ikke jeg observerede noget i går - men jeg sad dog heller ikke klistret til skærmen.
#273066
Nu er det jo svært lige at sætte tal\procenter på den slags. Men ja, synes helt klart at der er en tydelig forskel. For det første er det en tand skarpere i 4K og derudover har du HDR delen, hvilket man virkelig ser når der er sollys på stadion under kampen.
#273069
Beckham skrev:Nu er det jo svært lige at sætte tal\procenter på den slags. Men ja, synes helt klart at der er en tydelig forskel. For det første er det en tand skarpere i 4K og derudover har du HDR delen, hvilket man virkelig ser når der er sollys på stadion under kampen.
Okay. Gad virkelig godt at have det men gider bare ikke have yousee boksen når jeg har en boks i forvejen. Det er også irriterende at man ikke kan få det når man allerede har et kort fra yousee i tvet
#273082
Jeg har her til morgen læst hele tråden, men har lidt svært ved at danne mig et overblik ift. at gå videre med det.

Særligt jer, der har oplevet problemer: Hvad siger erfaringerne her efter weekenden, hvor I har set lidt flere kampe? Det lyder jo også som om, at der har været nogle udfald/problemer med udsendelserne fra Rusland eller TV2. Dem kan man jo desværre ikke gøre meget ved.
#273083
Den første kamp var generelt meget mørk og udvasket via stofa, kamp nr 2 var bedre men med en sænkning af lysstyrken hvert 5-7 minut. Kampen igår var helt perfekt og stod utrolig flot. Ingen sænkning eller udvaskning der. Jeg ved ikke om mit tv var skyld i kamp nr 1 og 2 men så burde der også ha været et problem i den sidste kamp jo. Stofa kabel,Sony A1
#273094
Jeg har ikke haft på problemer med at lysstyrken\dimming gik op og ned. Men generelt er billedet stadigvæk for mørt efter min mening. På mit XE93 kører jeg med de anbefalede indstillinger herinde fra og når jeg skifter over på 4K kanalen bliver det væsentlig mørkere. Må over i Bio hjem profilen, men så synes jeg også det ser godt ud. Måske der stadigvæk kunne være noget mere lys...lidt svært at vurdere synes jeg. Men generelt er billede helt sikkert væsentlig mørkere ovre på 4K kanalen. Kører via Stofa.
#273095
Rasmus Larsen skrev:
Beckham skrev:Ser iøvrigt ud til at det er Rec.709 de valgte, hvad jeg kan se?
Der sendes i Rec.2020, så dit tv skulle også meget gerne registrere dette? Se eventuelt dette billede ovre fra kommentarsektionen af brugeren 'Rasmus':

Billede
Tak Rasmus...må lige prøve at tjekke igen næste gang jeg ser en kamp på 4K kanalen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7