Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273116
Hvis ikke lysstyrken falder pludseligt, så er problemet nok et andet, da det er en skærm-skåner, som tilsyneladende går amok på A1/AF8.

En lysstyrke, som generelt er for lav lyder mere som en forkert "grading" af lysstyrken i signalet. HDR er i almindelighed en smule mørkere i tonen end samme signal i SDR, men det er jo noget man kan kan styre som broadcaster.
#273117
Ok...tak for svar! Er egentlig rimelig godt tilfreds med billedet når jeg skifter til Bio hjem og lige piller lidt ved motion indstillingerne. Men lidt mere lysstyrke kunne være godt..:-) Men om det bare er mig ved jeg ikke....har jo ikke så meget erfaring med hvordan et "korrekt" HDR billede bør ser ud.
#273120
"Korrekt HDR" er desværre et ret vidt begreb. Der er ikke nogen konsensus om hvordan man skal prioritere styringen af lyset og den såkaldte EOTF når det kommer til HDR, hvilket også er grunden til, at vi er tilbageholdende med at kalibrere HDR-profilerne på de TV vi anmelder.
#273126
Beckham skrev:Ok...tak for svar! Er egentlig rimelig godt tilfreds med billedet når jeg skifter til Bio hjem og lige piller lidt ved motion indstillingerne. Men lidt mere lysstyrke kunne være godt..:-) Men om det bare er mig ved jeg ikke....har jo ikke så meget erfaring med hvordan et "korrekt" HDR billede bør ser ud.
Hvilke motion indstillinger bruger du?
#273202
Fandt lige ud af hvor jeg kan se Farvespektrum på min XE93. Jeg kan frit justere på den, også på HD kanalerne. Men synes ikke det gør en synlig forskel af nogen art?
Vedhæftede filer
farver.jpg
farver.jpg (919.31 KiB) Vist 6650 gange
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7