Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272926
Beckham skrev:
bendix skrev:Blot for at skære det ud i pap, så bruger tv’et ikke indstillingerne for HDR. Den bruger for IKKE HDR visning. Dog alligevel klart mere “udvasket”
Af nysgerrighed, hvad præcis gør at du konkluderer den ikke bruger HDR indstillinger?
Jeg går ud fra den så ville stå med de indstillinger jeg har ved HDR/DolbyVision film fra ATV. Og ikke de indstillinger jeg bruger på kabel tv/HD film.
#272927
Jeg har Grundig Vlo9795sp.
Waoo direkte fra kabel.

Hvor skulle tv'et skrive hvis det modtog signalet i HDR og HLG?

Billede fra første kamp i går var meget lyst og udvasket, de kampe i dag er væsentligt bedre på det område, men synes dog stadigvæk at farverne mangler det sidste.
#272934
Hm så der er heller ikke lyd i bagkanalerne på TV2 UHD ? Jeg har heller ikke surround lyd på den alm. TV2 HD, jeg har så ikke 4K boksen men den boks der kom inden. Derfor jeg stort set aldrig bruger boksen pga. det med lyden, ser gennem TV'ets tuner og connector til HDMI arc og får surround den vej, ingen problemer der, men på boksen virker surround på TV2 ikke for mig.
#272936
Der var grøn skærm...og herefter tror jeg 4K\HDR signalet røg. For TV2 Ultra HD logoet var væk. Men ellers synes jeg det har set meget normalt\stabilt ud. Kører via Stofa. Mens jeg skriver det her, så røg TV2 Ultra HD logoet igen.
#272938
Du er ikke den eneste!! Det er alt alt for mørkt i forhold til den almindelige sending. Det er noget helt galt. Ubrugeligt. Jo, det står skarpt. Men det er da også det eneste. Jeg har skruet væk og over på alm HD
#272939
bendix skrev:
Beckham skrev:
bendix skrev:Blot for at skære det ud i pap, så bruger tv’et ikke indstillingerne for HDR. Den bruger for IKKE HDR visning. Dog alligevel klart mere “udvasket”
Af nysgerrighed, hvad præcis gør at du konkluderer den ikke bruger HDR indstillinger?
Jeg går ud fra den så ville stå med de indstillinger jeg har ved HDR/DolbyVision film fra ATV. Og ikke de indstillinger jeg bruger på kabel tv/HD film.
Men du kører vel ikke VM på samme indgang som ATV?
#272940
Beckham: nej, men hvis tv2 ultra viste ægte HDR ville den slå over på HDR profil, som har sin egen forudindstillede tweaks fra fabrikken. Det gør den ikke. Derimod er kanalen meget lyssænket og udvasket, men viser akkurat de samme indstillinger som øvrige kabel tv kanaler, dog uden samme resultat.
Det er derfor HDR skal stå til auto, så den selv skifter mellem HDR10,HLG,Dolby vision osv.
#272944
Det kører super godt på min Lg C7 på Kabel tv fra Waoo i HDR.
Har sammenlignet med det samme signal på min 4 K Boks som ikke kan vise HLG HDR og her er billedet mere udvasket og ikke så skarp som samme signal fra kabel via tuner.


Kørt helt samme indstillinger Technicoler Ekspert ( Hdr på Kabelsignal ) og samme på Tv Boks via Hdmi non Hdr.


Så YouSee har vel igen problemer med deres udstyr ? Hvorfor sender de det ikke via kabel som Waoo og Stofa.


Det er Portogal Spanien jeg ser og sikke nogle mål .
#272949
bendix skrev:Beckham: nej, men hvis tv2 ultra viste ægte HDR ville den slå over på HDR profil, som har sin egen forudindstillede tweaks fra fabrikken. Det gør den ikke. Derimod er kanalen meget lyssænket og udvasket, men viser akkurat de samme indstillinger som øvrige kabel tv kanaler, dog uden samme resultat.
Det er derfor HDR skal stå til auto, så den selv skifter mellem HDR10,HLG,Dolby vision osv.
Aaah...ok...fair nok. Har ikke lige tjekket alle indstillingerne her. Men det er egentlig lidt mærkeligt, for HDR delen er da helt sikkert. Det kunne man se i eftermiddags, da der kom sol ind under Egypten-Urugay. Den lysstyrke og kontrast vil aldrig kunne gå i SDR.
#272950
Beckham skrev:
bendix skrev:Beckham: nej, men hvis tv2 ultra viste ægte HDR ville den slå over på HDR profil, som har sin egen forudindstillede tweaks fra fabrikken. Det gør den ikke. Derimod er kanalen meget lyssænket og udvasket, men viser akkurat de samme indstillinger som øvrige kabel tv kanaler, dog uden samme resultat.
Det er derfor HDR skal stå til auto, så den selv skifter mellem HDR10,HLG,Dolby vision osv.
Aaah...ok...fair nok. Har ikke lige tjekket alle indstillingerne her. Men det er egentlig lidt mærkeligt, for HDR delen er da helt sikkert tilstede. Det kunne man se i eftermiddags, da der kom sol ind under Egypten-Urugay. Den lysstyrke og kontrast vil aldrig kunne gå i SDR.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7