Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260944
Vi modtog et tip om Canal Digitals kommende Android TV-boks. Det er den, som selskabet meldte på vej her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1506313717

Den skal angiveligt produceres af LG og ser ret strømlinet ud. Navnet bliver angiveligt 'OnePlace'. Den har vundet Red Dot Award for designet. Se her:
https://red-dot-21.com/p/design-product ... /oneplace/

Billede
Vedhæftede filer
05417-3.jpg
05417-3.jpg (36.02 KiB) Vist 23126 gange
#260949
Nogen som har antydet brugerfladen her? Er det AndroidTV som vil blive brugt?

Ved godt der skrives Android TV-boks men der er jo mange Android tv bokse på markedet og ikke alle bruger AndroidTV platformen.
#260959
Men interessant udvikling, at både Stofa og Canal Digital nu bygger tv-boks på Android TV, synes jeg. Fordel for kunderne fordi de så også har en hel app-butik med indhold. Roku vil noget af det samme.

I den anden grøft har vi så de lukkede platforme som f.eks. YouSee. Jeg spår, at de får det svært, når tvOS, Android TV, Roku og FireTV for alvor kommer i gang. At sammenligne lidt med da smartphones kom på banen.
#260961
Yousee skal generelt til at vågne op på mange fronter. De kunne jo evt. starte med at gøre således at folk uden boks kan logge ind på deres Android TV app. :-)
#261082
Coolsmarti skrev:Yousee skal generelt til at vågne op på mange fronter. De kunne jo evt. starte med at gøre således at folk uden boks kan logge ind på deres Android TV app. :-)
Ja, det er helt håbløst og lugter jo lidt af, at det samme kommer til at ske med deres fremtidige tv-apps til tvOS og Tizen...

Give kunderne, hvad de efterspørger? Sikke en tosset tanke! :s
#261089
Rasmus Larsen skrev:I den anden grøft har vi så de lukkede platforme som f.eks. YouSee. Jeg spår, at de får det svært, når tvOS, Android TV, Roku og FireTV for alvor kommer i gang. At sammenligne lidt med da smartphones kom på banen.
Tror desværre udviklingen vinder over alle de gamle typer som du nævner. tvOS findes det rigtigt på tv skærme? næhh, vi har en boks, AndroidTV har skærme og bokse, FireTV bruger stadig android , Roku kende jeg ikke.

AndroidTV har været igang flere år, tvOS har stadig ingen rigtig tv platform, stadig kun snuset til eksterne enheder. Tizen er nyt men kræver en masse apps laves om.

Når der er gået nogle år, så finder vi en ny platform som vi hellere vil bruge, bare se hvordan samsung hopper. Sony gør det samme

Jeg tror ikke alle de platforme holder, og defor motiverer det til nyt og innovativt, så endnu en ny platform kommer og skal vokse.

Yousee er vist ikke så proprietær som man kan tro, det er jo også kun 1 kabelnet af mange. Prøv at se imod Tyskland, Sky har mange flere kunder, og deres boks(e) danner grundlag for mange andre muligheder der, så Yousee er ikke en spiller som skal bekymre sig, de kæmper med små kæmper i forvejen.

Markedet for de platforme som ikke deles er stadig meget stor, især fordi licenser koster, og at udvikle sin egen platform til 5-10 års brug, er sikkert meget billigere på lang sigt (har kendskab til chipset industrien som bruges på disse platforme)

Jeg tror heller ikke de får det svært på nogle områder , da de selv har kontrollen og en boks's platform er ikke udgangspunktet når folk vælger, det må i selv erfare, som anmelder af tv skærm, det er et element af mange. Så fordi yousee vælger A frem for B? Det går brugeren så ikke nok op i så de vælger canal digital og får parabol fordi de har en Android boks.
#261092
I takt med at mere tv-forbrug overgår til streamingtjenester, bliver platformen i skærmen vel nok vigtigere. Jeg ser tv-branchen udvikle sig i samme retning som smartphones. Aktørerne vil samles om færre platforme, formentlig dem som tilbyder en åben app-butik. Det gør hverken YouSees boks, Tizen eller webOS.

I dag afgøres få køb vel nok af platformen i skærmen, men om 3-5 år tror jeg, at det får større betydning. Om vi så får et decideret duopol, som indenfor smartphones, bliver interessant at følge.

Personligt tror jeg, at Android TV, FireTV, Roku og tvOS stadig er her om 5 år. Jeg er mere i tvivl om webOS og Tizen. Firefox OS er allerede dødt, uanset hvad Panasonic så vælger at kalde det efterhånden.