Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Viberg
#259535
Bor ude på landet (Fredericia) og kan ikke modtage tv-signal via antenne eller kabel. Fik for nogle år siden installeret fiber og fik waoo-tv via boksen på væggen gennem waoos tv-boks og hdmi-kabel til tv'et. Har været meget tilfreds hermed og kunne optage via scart-kabel fra waoos tv-boks.

Fik så Yousee i stedet for 1½ år? siden og dermed en ny lille tv-boks (Netgem). Denne kan man ikke optage fra og heller ikke se teksttv på. Spurgte så Yousee, om ikke de havde en anden boks med harddisk, men fik oplyst, at den ikke var klar endnu, men ville komme i slutningen af 2016.

Her i efteråret 2017 så jeg, at der nu var kommet en ny tv-boks med harddisk og den bestilte jeg straks. Vel ankommet sætter jeg så boksen til, men konstaterer, at den ikke kan bruges, da den kræver antennekabel fra boksen på væggen. Ringer til yousee der finder ud af, at jeg mangler en adapter men den vil de sende til mig uden beregning. Den kommer også, men jeg må skuffet konstatere, at adapteren alene er en skrueterminal til antennestikket i boksen på væggen. Kan konstatere, at yousee ikke forstår, at jeg ikke har noget antennesignal fra boksen. Har kun 4 netværksforbindelser.

Pakker yousee-boks, kabler og adapter ned i kassen og går ind i yousee-fortteningen. Der er et par unge fyre der forstår hvad jeg taler om, men de kan oplyse, at yousee ikke kan hjælpe. De har ikke en tv-boks med harddisk alene til netværkstv anden end den jeg har. De råder mig til at gå i El-Giganten og der købe en boks eller tilsvarende. Tager så ned i El-Giganten der efter længere tids parlamenteren indbyrdes oplyser, at jeg bare skal have en ekstern harddisk, så kan jeg optage fra TV-et. Vel hjemkommen igen sætter jeg så harddisken til tv-et (PVR eller DVR) udgangen, for så at konstatere, at den ikke kan optage når signalet kommer gennem HDMI-kabel. Prøver så at sætte harddisken til tv-boksen (Netgem,) men konstaterer, at denne kun er til upload og ikke download.

Mit spørgsmål er bare hvad kan jeg gøre. Jeg er vel ikke den eneste utilfredse kunde i trekantområdet der har oplevet dette.
Brugeravatar
Af bbplayer
#259536
Så vidt jeg husker, følger der et internet login med til dit yousee abonnement? Der kan du vist også planlægge optagelser som du dog kun kan se via internet, og du kan i deres historik finde ældre programmer som du kan afspille der.

Deres yousee app er Chromecast kompatibel, er det så ikke løsningen at det du skal se, kan ses via en app og så smider du billede til tv via Chromecast?
Ja, det er besværligt men hvis ingen anden løsning virker, så kan du jo prøve dette.
Af Viberg
#259553
Jo, men det var lidt for at begrænse mit spørgsmål. Jeg kan også på tv-boksen se i arkivet og også bruge chromecast, men det ændrer ikke på, at jeg ikke kan optage noget og film vises ikke i arkivet.

Alt i alt er jeg ringere stillet end med waoo, og jeg kan ikke vælge andre udbydere end yousee.
Af Henrikbr
#259710
Det lyder som om du har fået fat i en Humax TV-box. Den virker kun med COAX (antennesignal) og internet.
Hvordan har du så TV hos YouSee? Via kobber og en Homebox? I så fald er det en TV-Box der køre via Homeboxen, du skal have fat i hos YouSee.

Får du fiber signal via Waoo/Ewii, så har du en medieconverter der normalt har internet udgang og COAX. I så fald er den eneste mulighed at trække et COAX (antennekabel) fra medieconverteren til humax tv-boxen. Er der her ingen gevindstik (f-connector) til COAX på medieconverteren, så skal den udskiftes til en der har.
Af BrianH
#259971
Viberg skrev:. Vel hjemkommen igen sætter jeg så harddisken til tv-et (PVR eller DVR) udgangen, for så at konstatere, at den ikke kan optage når signalet kommer gennem HDMI-kabel.
Den del forstår jeg ikke...
(PVR eller DVR) udgangen og et HDMI kabel i harddisken?
Det er vel en USB harddisk, og sådan en burde virke
Af Søren Ingemann
#259980
Hvis du var meget tilfreds med fiberforbindelsen, ville det så ikke være den oplagte løsning at gå tilbage hertil? Det giver da i øvrigt en langt bedre (billed)kvalitet på tv-kanalerne end på tv via telefonkobber.
Brugeravatar
Af bbplayer
#259981
BrianH skrev:
Viberg skrev:. Vel hjemkommen igen sætter jeg så harddisken til tv-et (PVR eller DVR) udgangen, for så at konstatere, at den ikke kan optage når signalet kommer gennem HDMI-kabel.
Den del forstår jeg ikke...
(PVR eller DVR) udgangen og et HDMI kabel i harddisken?
Det er vel en USB harddisk, og sådan en burde virke
Der er ingen tvskærme, som kan optage input fra HDMI indgange på tv, så han kan ikke tilslutte harddisk til tv, og så forvente at optage fra hans iptv boks som er tilsluttet via HDMI ;(
Brugeravatar
Af Huleboer
#260000
Som jeg ser det får du det ikke til at virke med yousee som du gerne vil.

Hvad er der i vejen for at skifte tilbage til Waoo hvis du var tilfreds med dem?