24. okt 2017, 20:36
#259535
Bor ude på landet (Fredericia) og kan ikke modtage tv-signal via antenne eller kabel. Fik for nogle år siden installeret fiber og fik waoo-tv via boksen på væggen gennem waoos tv-boks og hdmi-kabel til tv'et. Har været meget tilfreds hermed og kunne optage via scart-kabel fra waoos tv-boks.
Fik så Yousee i stedet for 1½ år? siden og dermed en ny lille tv-boks (Netgem). Denne kan man ikke optage fra og heller ikke se teksttv på. Spurgte så Yousee, om ikke de havde en anden boks med harddisk, men fik oplyst, at den ikke var klar endnu, men ville komme i slutningen af 2016.
Her i efteråret 2017 så jeg, at der nu var kommet en ny tv-boks med harddisk og den bestilte jeg straks. Vel ankommet sætter jeg så boksen til, men konstaterer, at den ikke kan bruges, da den kræver antennekabel fra boksen på væggen. Ringer til yousee der finder ud af, at jeg mangler en adapter men den vil de sende til mig uden beregning. Den kommer også, men jeg må skuffet konstatere, at adapteren alene er en skrueterminal til antennestikket i boksen på væggen. Kan konstatere, at yousee ikke forstår, at jeg ikke har noget antennesignal fra boksen. Har kun 4 netværksforbindelser.
Pakker yousee-boks, kabler og adapter ned i kassen og går ind i yousee-fortteningen. Der er et par unge fyre der forstår hvad jeg taler om, men de kan oplyse, at yousee ikke kan hjælpe. De har ikke en tv-boks med harddisk alene til netværkstv anden end den jeg har. De råder mig til at gå i El-Giganten og der købe en boks eller tilsvarende. Tager så ned i El-Giganten der efter længere tids parlamenteren indbyrdes oplyser, at jeg bare skal have en ekstern harddisk, så kan jeg optage fra TV-et. Vel hjemkommen igen sætter jeg så harddisken til tv-et (PVR eller DVR) udgangen, for så at konstatere, at den ikke kan optage når signalet kommer gennem HDMI-kabel. Prøver så at sætte harddisken til tv-boksen (Netgem,) men konstaterer, at denne kun er til upload og ikke download.
Mit spørgsmål er bare hvad kan jeg gøre. Jeg er vel ikke den eneste utilfredse kunde i trekantområdet der har oplevet dette.
Fik så Yousee i stedet for 1½ år? siden og dermed en ny lille tv-boks (Netgem). Denne kan man ikke optage fra og heller ikke se teksttv på. Spurgte så Yousee, om ikke de havde en anden boks med harddisk, men fik oplyst, at den ikke var klar endnu, men ville komme i slutningen af 2016.
Her i efteråret 2017 så jeg, at der nu var kommet en ny tv-boks med harddisk og den bestilte jeg straks. Vel ankommet sætter jeg så boksen til, men konstaterer, at den ikke kan bruges, da den kræver antennekabel fra boksen på væggen. Ringer til yousee der finder ud af, at jeg mangler en adapter men den vil de sende til mig uden beregning. Den kommer også, men jeg må skuffet konstatere, at adapteren alene er en skrueterminal til antennestikket i boksen på væggen. Kan konstatere, at yousee ikke forstår, at jeg ikke har noget antennesignal fra boksen. Har kun 4 netværksforbindelser.
Pakker yousee-boks, kabler og adapter ned i kassen og går ind i yousee-fortteningen. Der er et par unge fyre der forstår hvad jeg taler om, men de kan oplyse, at yousee ikke kan hjælpe. De har ikke en tv-boks med harddisk alene til netværkstv anden end den jeg har. De råder mig til at gå i El-Giganten og der købe en boks eller tilsvarende. Tager så ned i El-Giganten der efter længere tids parlamenteren indbyrdes oplyser, at jeg bare skal have en ekstern harddisk, så kan jeg optage fra TV-et. Vel hjemkommen igen sætter jeg så harddisken til tv-et (PVR eller DVR) udgangen, for så at konstatere, at den ikke kan optage når signalet kommer gennem HDMI-kabel. Prøver så at sætte harddisken til tv-boksen (Netgem,) men konstaterer, at denne kun er til upload og ikke download.
Mit spørgsmål er bare hvad kan jeg gøre. Jeg er vel ikke den eneste utilfredse kunde i trekantområdet der har oplevet dette.