Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af BlueFox
#253252
Jeg har Bredbånd og TV fra Parknet og bredbånddelen fungerer upåklageligt.
Men TV delen stinker. Flere kanaler kan slet ikke ses, andre fx DR og TV2 falder ud måske 10 gange i timen. Parknet giver skylden til Makenet, der har opsat anlægget og Makenet giver Parknet skylden og Parknet indrømmer at TV3 er ret dårligt på Nørrebro, Kbh. Bestyrelsen kan ikke finde ud af hvad de skal.
Jeg er derfor i gang med at se hvad der er af alternativer.

BoxerTV er udelukket, for dårligt og dyrt.

Jeg har kikket på Fullrate, men også rigtig dyrt da jeg gerne vil have TV3+ og TV3Sport1&2. Jeg vil også gerne have BBC Brít og Earth, men det er ikke så nødvendigt.

Nogen der kan hjælpe med andre alternativer?

På forhånd tak!

PS det skal ikke være en pirat box.. :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253269
Adgang til tv-kanaler er desværre ikke så fri, som vi ofte får fortalt. Hvis du vil udover de udbyderspecifikke restriktioner, som findes på kablerne, så er der naturligvis Boxer via antenne (som du nævner) samt Viasat og Canal Digital via parabol.

Har du overvejet streaming-vejen som alternativ? DR TV er jo "gratis" (når du har betalt licensen), TV2 Play kan købes i mindre pakker. Sporten fra TV3 findes hos Viaplay. Med f.eks. Apple TV4 har du det hele på samme boks. Chromecast har også dem alle, men kræver at du starter alt fra en telefon/tablet. BBC bliver sværere, men der findes dog en del af de gode dokumentarer hos Netflix.
Af SamsungPanasonic
#253277
Rasmus Larsen skrev:BBC bliver sværere, men der findes dog en del af de gode dokumentarer hos Netflix.
Der er også Smart DNS tjenester som kan åbne BBC's Iplayer, som normalt kun kan ses i UK, men den er gratis. Smart DNS skal man dog betale for.
Af SamsungPanasonic
#253293
Jeg prøvede her til morgen med VPN, og jeg kunne komme ind og se BBC's kanaler på Iplayer. Der er ikke lagt kode på. BBC Iplayer har dog ikke den store betydning for mig længere, som det har haft.
Brugeravatar
Af BlueFox
#253298
Tak for svar Rasmus.
En stor antenne eller en parabol er ikke muligt hvor jeg bor, og en stue antenne med forstærkning er ikke godt nok.
Jeg havde gerne set flere alternativer ala Fullrat og havde håbet lidt på YouSee og gerne noget frit kanal valg, men YouSees webside kan ikke finde ud af hvad de kan tilbyde mig, og selv om jeg fortæller dem at jeg ikke er YouSee kunde (den stakkels robot kan ikke klare opgaven :-) ) kan websiden ikke tilbyde en løsning.
Foreningen var YouSee kunde indtil for to år siden, og umiddelbart derefter afviste de at kunne leverer på adressen. Foreningens forbindelsen sidder såmænd stadig er dog ikke i brug.
Jeg vil tjekke ATV ud og må se om jeg kan finde en løsning der.

mvh Michael
Brugeravatar
Af BlueFox
#253326
Tak for ideen, men jeg må ikke sætte noget op på muren, og jeg synes ikke at den passer i vinduet.
Af Brixen
#253381
Der er også Telia tv. De anbefaler at man bruger Apple tv og henter Telia tv appen.

Edit: der mangler TV3, så det dur alligevel ikke til dig.