3. jun 2017, 20:30
#252280
Hej allesammen.
Jeg har et problem med WAOO's TV boks, som pixelerer billedet på tv'et, når jeg feks ser Discovery HD eller andre kanaler i HD
Jeg har en fiberforbindelse (100/100) hos WAOO og som sagt har jeg samtidig også deres TV boks.
Alt skulle være koblet korrekt sammen, men for en god ordens skyld, så vil jeg alligevel lige skrive hvordan jeg har koblet det hele sammen.
For det første så er der IKKE tilsluttet noget antenne kabel fra fibernet boksen til tv'et
Derimod er der trukket et Cat5 Ethernet kabel (0,5m) fra Fibernet boksen til min Linksys WRT1900ACS router.
Fra Linksys routeren, går der et Cat7 Ethernet kabel (15m) til en NETGEAR GS308 switch.
Fra NETGEAR switchen går der to ethernet kabler, Cat5/Cat6, (0,5m) til WAOO TV boksen og en Intel Nuc7i5BNH.
Det jeg oplever er et lidt besynderligt problem.
Når jeg tænder for min WAOO TV boks, så pixelerer billedet rimelig tit/meget. Men hvis jeg afmonterer ethernet kablet imellem min switch og min Intel NUC (NUC'en er slukket imens pixeleringen foregår) imens jeg bruger min WAOO TV boks, så forsvinder pixeleringen. Men så snart jeg igen kobler ethernet kablet til, imellem min NUC og switch, så dukker pixeleringen frem på skærmen igen
Så mit første spørgsmål er: Er der nogen der ved hvorfor dette sker?
Mit andet spørgsmål er: Er der nogle krav som ikke opfyldes mht. det udstyr jeg har?
F.eks. Er den router jeg bruger god nok? Er Switchen god nok?
Jeg tænker også at hvis alt udstyret er godt nok og lever op til kravene, er der så nogle indstillinger der skal laves om på i evt routeren eller i switchen eller min Intel NUC?
Er der f.eks nogle porte som der skal åbnes osv?
Jeg mener at min Linksys router køre noget der hedder NAT 3 og jeg ved ikke om det er et problem og hvis det er, hvad skal man så indstille routeren til at køre istedet for?
Jeg håber at der er nogen derude som ligger inde med lidt viden omkring dette og evt. har et gæt/svar på hvad det kan være der gør at pixeleringen sker når jeg kobler min NUC til switchen.
Det skal lige siges, at jeg har også prøvet at koble min PS4 til imens min WAOO TV boks var koblet til switchen og der sker der ingenting med pixelering af nogen form. Så jeg er sgu lidt på bar bund her folkens.
Som sagt, så håber jeg at der er nogen der kan hjælpe
Med venlig hilsen
Pete
Jeg har et problem med WAOO's TV boks, som pixelerer billedet på tv'et, når jeg feks ser Discovery HD eller andre kanaler i HD
Jeg har en fiberforbindelse (100/100) hos WAOO og som sagt har jeg samtidig også deres TV boks.
Alt skulle være koblet korrekt sammen, men for en god ordens skyld, så vil jeg alligevel lige skrive hvordan jeg har koblet det hele sammen.
For det første så er der IKKE tilsluttet noget antenne kabel fra fibernet boksen til tv'et
Derimod er der trukket et Cat5 Ethernet kabel (0,5m) fra Fibernet boksen til min Linksys WRT1900ACS router.
Fra Linksys routeren, går der et Cat7 Ethernet kabel (15m) til en NETGEAR GS308 switch.
Fra NETGEAR switchen går der to ethernet kabler, Cat5/Cat6, (0,5m) til WAOO TV boksen og en Intel Nuc7i5BNH.
Det jeg oplever er et lidt besynderligt problem.
Når jeg tænder for min WAOO TV boks, så pixelerer billedet rimelig tit/meget. Men hvis jeg afmonterer ethernet kablet imellem min switch og min Intel NUC (NUC'en er slukket imens pixeleringen foregår) imens jeg bruger min WAOO TV boks, så forsvinder pixeleringen. Men så snart jeg igen kobler ethernet kablet til, imellem min NUC og switch, så dukker pixeleringen frem på skærmen igen
Så mit første spørgsmål er: Er der nogen der ved hvorfor dette sker?
Mit andet spørgsmål er: Er der nogle krav som ikke opfyldes mht. det udstyr jeg har?
F.eks. Er den router jeg bruger god nok? Er Switchen god nok?
Jeg tænker også at hvis alt udstyret er godt nok og lever op til kravene, er der så nogle indstillinger der skal laves om på i evt routeren eller i switchen eller min Intel NUC?
Er der f.eks nogle porte som der skal åbnes osv?
Jeg mener at min Linksys router køre noget der hedder NAT 3 og jeg ved ikke om det er et problem og hvis det er, hvad skal man så indstille routeren til at køre istedet for?
Jeg håber at der er nogen derude som ligger inde med lidt viden omkring dette og evt. har et gæt/svar på hvad det kan være der gør at pixeleringen sker når jeg kobler min NUC til switchen.
Det skal lige siges, at jeg har også prøvet at koble min PS4 til imens min WAOO TV boks var koblet til switchen og der sker der ingenting med pixelering af nogen form. Så jeg er sgu lidt på bar bund her folkens.
Som sagt, så håber jeg at der er nogen der kan hjælpe
Med venlig hilsen
Pete