Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bay
#247134
Hej

Det undrer mig lidt, at der ikke er opfundet noget til at sende et antenne signal. Eller også har jeg bare ikke fundet det.

Findes der nogen løsninger, som kan sende fra alm. antennestik og trådløst? Så man slipper for at skulle trække kabler igennem hele huset.

Jeg har forsøgt at google lidt, og fundet det her. Men er ikke sikker på at det virker som jeg har brug for. Fx kan jeg ikke se nogen antennestik indgang

https://www.amazon.co.uk/dp/B00OABOZYC/ ... forludd-21
Af nesager
#247136
Hej.
Det kunne da være dejligt,men jeg synes nu det sjældent at noget trådløs virker lige så optimal som noget der er trådet.
Hvor langt stykke antenne kabel skal du da trække ?
Mvh.
#247143
Den giver dig ikke antennesignal. Den deler bare dekoderkortet med 3 modtagere. Der skal stadig antennekabel i hvert TV.

Problemet med wifi antenne er, at du skal have sendt et helt frekvensbånd og ikke bare én kanal. Dvs alle kanalerne skal sendes som et UHF-signal. Du kan få udstyr som kan sende én kanal som eks et HDMI-signal, men ikke alle kanaler på én gang som et antennesignal.
Brugeravatar
Af Huleboer
#247146
Det er heller ikke lovligt at distribruere antennesignal som privatperson. Så bliver du i princippet broadcaster, og det duer ikke.

Det vil i givet fald være i form at nogle omformere så du kan sende det som wifi, og det vil så kræve nogle bokse ved hvert TV.

Der er nok ikke meget andet at gøre end at trække kabel. Evt. de trådløse bokse Waoo kan levere, hvis du har mulighed for det.
Brugeravatar
Af hans123
#247154
nesager skrev:Trådstarter spørger til antennesignal.
Kan man videre sende den med WiFI ??
Mvh.
Nej.

Kun en kanal af gangen med en boks i begge ender.
Af esef
#247168
Man kunne alternativt placere sin decoder box et passende sted og så transportere hdmi-signalet trådløst ned til fjernsynet.
Af fjeldAben
#247174
hans123 skrev:
nesager skrev:Trådstarter spørger til antennesignal.
Kan man videre sende den med WiFI ??
Mvh.
Nej.

Kun en kanal af gangen med en boks i begge ender.
Jo, det kan man, og alle kanaler på samme tid!

Når du siger antennesignal så går jeg ud fra det er dvb-t som man modtager med en antenne. processen ved trådløst modtag af antennesignal er udført en gang allerede, hvorfor ikke bare repetere? der kan installeres en dvb-t repeater med en antenne(indendørs) der sender trådløst til en anden antenne(ved dit tv) der går direkte til din boks/tv.

http://www.soontai.com/DVB-RP1.html

Er det nemt? nej
Er det lovligt? tvivlsomt
er det billigt? en kabel er nok meget billigere ;)