Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231505
Det gør det også på mine Samsung skærme fra 2014 samt også på mine Sony Android tv skærme fra 2015. Du bruger også et CI + modul ikke ? Har nemlig ikke haft lejligheden for at få afprøvet et cam modul uden + altså bare et helt alm. CI modul. Hos os falder det ud ca 6-10 gange på en dag. Det falder ud på alle skærmene på samme tid. Virker så igen når jeg bare hiver et af klient kortet op af modulet på et af tvene. Sættet det så i igen, og så kommer der igen billede på alle tv igen..

Er det også sådan ved dig, at det falder ud på alle tv på samme tid ? Eller er det kun på din Samsung skærm signalet falder ud ?
#231823
For at sige det rent ud det kører af h til med Smartwi 1 og Smartwi 2 det virker ikke til Boxer mere. Det kommer alt for mange udfald på begge systemer lige meget hvilken af dem,samt lige meget Hvilken firmware version af de gamle de har på lager. Det må laves en ny firmware til begge Smartwi hvis det skal blive godt igen,som før. 

Er der nogle som Kender et andet kort splitter system som virker til Boxer. Det skal kunne klare det nye CI+ kryptering som boxer lige har taget i brug ?
#232450
Jeg har nøjagtig samme problem.

1. Bruger Mediaportal med 3 tv tuner.
2. Den ene tuner virker næsten altid, og har ingen udfald (mærkeligt nok)
- ind i mellem kan den ikke dekoder kanaler før Master slukkes og tændes.
3. De to andre virker ikke når de har stået i standby natten over.
- eneste måde at få liv i dem er, at slukke Master eller åbne en kanal på den
"gode" tuner, så virker de. Når der dekodes flere kanaler samtidig (fx 3),
så oplever jeg udfald ligesom i andre. - Igen virker den gode tuner fint ;;)


Har et Tomsons TV, skal have prøvet med et CA modul deri og se om der også er problemer. Tror Smartwi har en firmaer fejl
#232681
Radiostyret fjernaflæsning vinder frem hos fjernvarmeselskaberne. Vi har fået det her i byen og jeg tror at det er det som giver problemerne med Smartwi da det komminukierer på samme frekvens nemlig 868 MHz det ville nemlig passe meget godt her da problemerne først kom da vi fik de nye måler med fjern aflæsning op i vores hus her i år.




https://ing.dk/artikel/radiostyret-fjer ... erne-97016

Er helt sikker på at Smartwi for et stort problem. Da de fleste steder i byerne installere fjern aflæsning af målerne i hele Danmark. Man skal så bo på landet for at undgå de forstyrrelser, det giver også mening at det virker hos nogle og ikke for andre, da langt fra alle i hele landet fra fået installeret de nye fjernaflæsning måler for el og varme samt vand forbrug.

ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjer ... nikken-bag
#234930
Vi har lige brugt vores smartwi på camping i 2 uger uden udfald overhovedet. Det er kun herhjemme det falder ud pga de skide fjern aflæsning måler vil har i hjemmet. Håber at smartwi få lavet en firmware hvor der er lidt større spring imellem frekvenserne som de har lovet de ville gøre for mig
#236264
Jeg tror ikke at frekvensen er problemet.

Vi bør ude på landet, eneste vi var er 2,4/5 Ghz netværk
Og 433/868 Mhz fjernbetjening til bil.

Har lagt mærke til at TV2 Danmark næsten altid virker. I skrivende stund virker alle TV2erne, som de eneste. Tager jeg kortet ud og sætter det i, kommer alle kanaler igen.
#240865
Tror ikke at Smartwi vil gøre så meget ved dette problem desværre , hvis det kun er få i Denmark som har meldt dette problem til dem ....

Så Jeg kan kun igen anbefale folk med problemer med udfald , at gøre det samme som mig , få kontaket dem og gør dem opmærksom på problemet ....... jo flere som gør det jo bedre forhåbentligt :-)

Men det er da mega dårligt at de ikke har svaret tilbage til dig må jeg nok sige.
#240866
Her er et Link til de 2 fjernaflæsnings måler fra Kamstrup, som er skyld i problemet hos mig.....

http://products.kamstrup.com/ajax/downl ... &display=1

Løsning er som sagt nu kun at tage klient kortet op/ud og putte det i/ind igen. Men det er ikke en holdbar løsning i længden... Det må kunne fixes på en eller anden måde kom nu med en løsning Smartwi

Billede
#244985
Hvad så Kim hvordan kører det hos dig, har du stadigvæk de,samme problemer som mig ?

Eller har du fundet en løsning på dit problem ?

Kim Larsen... skrev:Og til Info, skrev til SmartWi for over 2 mdr siden, ang. problemerne,
de har endnu ikke gjort sig den ulejlighed at svarer tilbage.