Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lord_Shiva
#202011
Hej Allesammen,

Jeg bor i lejet lejlighed i Kbh K, hvor der er trukket antenne kabler rundt til alle rum. Pt. benytter jeg Yousee og det fungere egentlig u beklageligt over det hele - dog har jeg kun TV i stuen, hvorfor jeg kun bruger det ene stik.

Jeg overvejer dog at skifte til TDC Hometrio, da det vil være væsentligt billigere og der er rigtig godt kobbersignal her også.

Nu kommer min udfordring så, da stikket fra TDC sidder i garderobeskabet, ved siden af indgangen fra Yousee. Fra dette punkt og ud i lejligheden til min stue (TV) er der i lige afstand ca. 10meter og skal passere 1 væg. Jeg har derfor ikke lyst til at trække nye kabler.
Er der derfor nogen der har erfaringer med:

1) At konvertere signalet fra HomeTrio boksen fra HDMI til kabeltv (kan det lade sig gøre!)?

2) At sende HDMI signalet trådløst (hvordan skifter man så kanal!) ?

Eller er der andre der har nogle 'smarte' løsninger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#202022
1) kan ikke lade sig gøre.
2) ja, det kan sendes trådløst, men glem det hvis der er vægge imellem. Og skift af kanaler bliver tricky hvis du ikke køber ekstraudstyr, som kan sende signalerne ud til boksen. Der findes trådløse extendere, men igen er det blandet med kvaliteten.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#202023
Hvad mange i lejebolig måske overser ved skift til HomeTrio er, at man af boligselskabet og i henhold til deres aftaler med tv leverandøren, pålægges minimum at aftage den "Lille pakke" og betale for den over huslejen - man kan altså ikke helt fravælge at modtage tv signalet via fælles antenne anlægget og dermed slippe helt for udgiften, som dermed skal medtages i den samlede pris for modtagelse af tv - dvs. udgiften til HomeTrio + udgiften til fælles antenneanlægget og den "Lille pakke" O_O Mange finder først ud af dette efter at de har fået installeret HomeTrio og det er lidt sent kan man sige :) Værd at undersøge hvordan man er stillet inden hos boligselskabet ialtfald :)
Af Lord_Shiva
#202025
Torben:

Tusind tak - så kan jeg bedre forstå jeg ikke kan finde noget omkring HDMI til antenne kabel :)
Jeg havde desværre godt lidt på fornemmelsen, at det vil blive lidt tricky med det trådløse og ja, der er en bærene væg imellem :-(

RockMedØerne:

Tak for dit input. Jeg har undersøgt det og der er intet krav om noget som helst. Jeg havde heller ikke noget TV den første måned, da jeg selv skulle tilmelde mig Yousee. Jeg betaler derfor også listepris, da anlægget i min ejendom er deres og vi kan frit vælge. I starten havde jeg kun internet igennem kobberet fra mit arbejde og fik så efter lidt over en måned snøvlet mig sammen til at tilmelde mig hos Yousee ;-)

Men god pointe, der er mange der glemmer det :-)



Tak for input, jeg tror jeg lader Yousee være Yousee lidt endnu så :-)