Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rossi
#186651
Hejsa, er der nogen der ved om man kan skifte tv-tuner selv ? , og hvor man køber en ? , og hvad den koster ca..?

Det er et Samsung LE40A676A1WXXE. tv'et er fra 11/2008

Det mister signalet efter 5 min, så kan jeg slukke og tænde igen, så virker det i 5 min mere.
!:(
Af Bent odense
#186659
Rossi skrev:Hejsa, er der nogen der ved om man kan skifte tv-tuner selv ? , og hvor man køber en ? , og hvad den koster ca..?

Det er et Samsung LE40A676A1WXXE. tv'et er fra 11/2008

Det mister signalet efter 5 min, så kan jeg slukke og tænde igen, så virker det i 5 min mere.
!:(
Kan du ikke bare købe en digitalmodtager DVB-C-MPEG4 tuner box.

Hvem siger det er tunerne det er galt med.
Senest rettet af Bent odense 21. maj 2013, 21:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186668
Umiddelbart kan du ikke bare skifte en tuner selv. Den sidder fast på mainboardet indeni TVet, så den skal sandsynligvis loddes fri - hvis du altså overhovedet kan få fat på reservedelen. Samsung er desværre kendte for ikke at lagerføre reservedele i mere end et år, så dele til en A-model er nok ikke noget du bare render ud og køber.
Af jng
#186672
Torben Rasmussen skrev:Umiddelbart kan du ikke bare skifte en tuner selv. Den sidder fast på mainboardet indeni TVet, så den skal sandsynligvis loddes fri - hvis du altså overhovedet kan få fat på reservedelen. Samsung er desværre kendte for ikke at lagerføre reservedele i mere end et år, så dele til en A-model er nok ikke noget du bare render ud og køber.
Vil du være god at oplyse, hvilke perioder for lagerføring af reservedele andre tv-producenter er kendt for?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186680
Jeg siger ikke, at hovedparten er væsentlig bedre, men køber du eks. fra B&O, så går deres reservedelsbeholdning på visse produkter 10 år tilbage før lagret tømmes.

At man så tidligt som 1 år efter lanceringen af et produkt ikke kan få sit TV repareret fordi en given komponent ikke længere lagerføres synes jeg er ekstremt kritisabelt uanset hvem man er. Her blev der specifikt spurgt ind til Samsung, hvor vi har set rapporter om at netop strømforsyningen ikke kunne udskiftes efter blot 1 år og TV'et derfor måtte erstattes.
Af Rossi
#186683
Der er selvfølgelig ingen garanti for at det er tuneren det er galt med, men den er blevet skiftet en gang før, i garanti perioden, det er de samme fejl der kommer igen nu.

Har tænkt på det med en digital tuner box, men så får jeg bare endnu en fjernbetjening.
Det ender nok også med at jeg køber sådan en... Men virker den...?

Når vi ser film fra netflix, igennem PS3, sker det samme næsten. Hvor tv'et mister signalet helt, det skriver " svagt eller intet signal " ja så kommer der hvide glimt på skærmen hele tiden.

Så hjælper det at jeg køber en tuner-box, den skal også tilsluttes via HDMI....?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186698
Så lyder det da netop ikke til at det er tuneren, men noget langt mere grundlæggende i skærmen. Hvis problemet opstår både via den indbyggede tuner og ting forbundet via HDMI, så vil det hverken hjælpe at skifte tuner eller at købe en boks.