Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Poweraxe
#184429
Hej jeg bor ude på landet og har waoo tv. Nu har jeg lige købt nyt tv Panasonic wt50. Er det evt muligt at slippe af med den waoo boks jeg har hvor net kablet går ind i så det evt går direkte i mit tv og jeg kan nøjes med den fjernbetjening til at skifte kanal på?

På forhånd tak
Af zappedronningen
#184433
Nej du kan ikke sætte kablet direkte i tv'et (ikke mig bekendt ihvertfald). De fleste af kanalerne kan du dog tage via DVB-C tuneren. Men ikke viasats el CMore, hvis du har dem. De kan kun ses gennem boksen. Hvilken boks har du? Hvis det er den gamle Motorola kan det anbefales at skifte til den fra AirTies. Den er MEGET hurtigere. Både til at starte op, skifte kanal og i menuen. Den kan du også få f.eks en Harmony universalfjernbetjening til at betjene, så du slipper for to.
Af Poweraxe
#184434
Det er den airtiles boks men ville jo helst gerne have den helt væk
Brugeravatar
Af edinger
#184445
Poweraxe skrev:Det er den airtiles boks men ville jo helst gerne have den helt væk
Gem den væk i et skab og tilslut en IR-forlænger (link).

Ude af øje, ude af sind :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184447
Der er desværre ikke noget Tv derude, som har IP-TV indbygget, så der skal bruges en boks uanset hvad.
Af alfa33
#184465
Har også Waoo. Airties-boksen kan man vel godt slippe for. Hvis man fra hovedboksen (ved ikke hvad den hedder) anvender coax-udgangen (alle TV) kan der trækkes antennekabel til sit TV (evt. flere TV hvis ønsket). Den sender det hele ud digitalt, og vist også analogt. Så anvende C-tuner i TV'et.
Her vil så selvfølgelig ikke være mulighed for at anvende de forskellige ting, der ligger i Airties-boksen, fx start forfra, leje film, on demand etc.
Af Poweraxe
#184470
Ok det lyder interesant da jeg ikke lejer film eller har behov for at starte forfra. Hvad skal man evt bruge præcist for den løsning.
Af alfa33
#184475
Du skal ikke bruge andet end coax-kablet fra fiberboksen videre ud til dit TV. Og evt. splitter hvis flere TV.
Min fiberboks sidder i teknikskabet. Herfra trækker jeg coax-kablet op på loftet via et tomrør, og ned til væg
kontakten i det rum, hvor TV' er placeret (evt. en splitter på loftet hvis flere TV).

Det koster et beløb at benytte coax-udgangen på fiberboksen - 39 eller 49 om måneden!?
Grunden til at jeg vil bruge coax er bl.a., at jeg så kan bruge optagefunktionen i mit Panasonic VT50 (kræver C-tuneren bruges).
Af alfa33
#184476
Skylder at sige at jeg ikke har gjort ovenstående færdigt endnu.
Det skulle dog virke helt fint.
Af zappedronningen
#184484
Ikke alle kanaler kan ses udenom boksen. Som jeg tidligere skrev, kan CMore og Viasats kanaler kun ses via boksen. Så vidt jeg husker hedder det "alle tv", den service, du skal have åbnet for.
Af alfa33
#184490
Men hvis man har Waoo TV pakken, og ikke Visat/CMore, kan det fint lade sig gøre.
Og ja; servicen hedder "alle TV".
Af Poweraxe
#184574
Syntes dog ikke jeg har set en coax udgang på min fibernet boks men jeg må jo have flyttet sofaen og tjekket efter