Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ceerial
#181394
Beklager hvis dette mener allerede har været oppe og vende mange gange før.

Men jeg er blevet lokket til at købe det der Boxer tv kort.

Jeg vil starte med at sige at jeg har absolut ingen forstand på det med MPEG4 tuner osv.

Men jeg er noget overrasket over, hvor helt igennem elendig billedkvaliteten er på specielt live sportsbegivenheder.

Før så jeg somregel fodboldkampe på viaplay. Og på trods af jeg har en elendig internet forbindelse, var selv billedkvaliten bedre der.

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det er så ringe?
#181395
Ceerial skrev:Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det er så ringe?
Fordi Boxer + DRs antenne-TV (DVB-T) sender med væsentlig lavere bitrate end alle udbyderene der sender via satellit-TV (DVB-S2), kabel-TV (DVB-C) og fiber-TV. Kun internet-streaming som TDC Home Trio er lige så ringe.

TEST AF BILLEDKVALITET (BITRATE) HOS TV-UDBYDERE
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1274258458

BITRATE DEBAT
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16387

Billede
Af Ceerial
#181551
Okay... Så er jeg da rimelig træt af mit køb.

Hvordan finder man ud af om ens tv har indbygget DVB-T2 (så man kan se HD kanaler)?

Mit fjernsyn er en 2012 model. Så det burde den da have?
Af lgowner
#181558
Ceerial skrev:Mit fjernsyn er en 2012 model. Så det burde den da have?
det er ingen selvfølge at en 2012 model har DVBT2 , der er stadig HD skærme til salg uden DVBT2 tuner, desværre.
du må checke model på tv, og parallel import skærme fra tyskland har ikke DVBT2, da der ikke er noget signal af den type endnu, så skal du være heldig de ingen politik har omkring det, som Sony vist ikke har.

og når du vælger DVBT2, så skal du have nyt CA modul som sættes i tv, da de bruger CI+ til kodning at data mellem ca modul og tv, og her skal du så have andet kort fra Boxer, som er CI+ kompatibelt :) komplekst? så bliver det ikke bedre..
Af qwerty2000
#181571
Snurrerundtlyd skrev:
Ceerial skrev:Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det er så ringe?
Fordi Boxer + DRs antenne-TV (DVB-T) sender med væsentlig lavere bitrate end alle udbyderene der sender via satellit-TV (DVB-S2), kabel-TV (DVB-C) og fiber-TV. Kun internet-streaming som TDC Home Trio er lige så ringe.
Du har sikkert ret, men Boxer tv indgår ikke i den nævnte test.
Af jones31
#181587
qwerty2000 skrev:
Snurrerundtlyd skrev:
Ceerial skrev:Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor det er så ringe?
Fordi Boxer + DRs antenne-TV (DVB-T) sender med væsentlig lavere bitrate end alle udbyderene der sender via satellit-TV (DVB-S2), kabel-TV (DVB-C) og fiber-TV. Kun internet-streaming som TDC Home Trio er lige så ringe.
Du har sikkert ret, men Boxer tv indgår ikke i den nævnte test.
Jo under public service.
Af lgowner
#181590
qwerty2000 skrev:Du har sikkert ret, men Boxer tv indgår ikke i den nævnte test.
testen er vist gammel, da DVBS2 og DVBT2 på HD signalerne ikke indgår, og de er langt bedre. der er vi oppe på 20mb/s+ så man skal nok tage testen som en af de ældre. Har man en ikke standard dvbt/dvbs2 boks med enigma(2), så vil man enkelt kunne se bitraten på canal digital HD/DVBS2 er pænt god.
DVBT2 kan jeg desværre ikke teste, har aldrig haft sådanne tuner hjemme i ekstern boks.
Af Snurrerundtlyd
#181596
Testen er fra April 2011.
Jeg er rimelig sikker på det er DVB-S2 der er testet selv om de skriver DVB-S.
Af en eller anden underlig grund skriver Flatpanels stort set altid DVB-S selv om de skriver om DVB-S2. Det er blevet påpeget flere gange i kommentarene under Faltpanels artikler.
Det samme gør sig aldrig gældnede når de skriver om DVB-T2. Her skelner de som regel mellem DVB-T og DVB-T2.
Viasat og Canal Digital har mig bekendt aldrig sendt HD-kanaler i andet end DVB-S2, heller ikke den gang testen blev udført.
DVB-S2 har været aktiv meget længere end DVB-T2 og DVB-C2 er slet ikke kommet på banen endnu.
Af lgowner
#181606
Snurrerundtlyd skrev:Testen er fra April 2011.
Jeg er rimelig sikker på det er DVB-S2 der er testet selv om de skriver DVB-S.
ok , min fejl.
læste at canal digital smed 20mb igennem på andet forum, det var nok forkert.
Af qwerty2000
#181644
jones31 skrev:
qwerty2000 skrev:
Du har sikkert ret, men Boxer tv indgår ikke i den nævnte test.
Jo under public service.
Tjaaa, i testen er anvendt DR HD som reference. Boxer sender kun betalingskanaler og dermed ikke DR HD. Dvs. at Boxer ikke indgår i testen.

I øvrigt begrunder Torben Rasmussen fra FlatPanels i denne tråd, hvorfor Boxer ikke indgår i testen:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 7&start=80