Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#166079
Hej

Jeg bruger mit TV's indbygget DVB-S tuner til Canal Digital. Jeg har haft problemer med signalstyrken, da parabol hænger 70m ude i haven. Jeg har monteret en forstærker og alle kanaler har indtil for nyligt virket upåklageligt.

Der er dog pludselig opstået et problem med alle DR HD kanaler samt TV2 HD. Når jeg skifter til disse, får jeg sort skærm med besked om intet signal.

Sjovt nok virker alle andre kanaler inkl. HD uden problemer.

Jeg ser ikke så tit tv, så hvornår problematikken er opstået kan jeg desværre ikke sige.

Er der nogen der har oplevet det samme?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af MigSelv
#166126
Ved ikke om det gælder nævnte kanaler, men Canal Digital har varslet kanalomlægning. Har du prøvet en ny kanalsøgning?
Senest rettet af MigSelv 23. maj 2012, 16:48, rettet i alt 1 gang.
Af pekr
#166218
Det har jeg faktisk slet ikke overvejet. Jeg prøver at lave en søgning og ser om der afhjælper problemet.

Tak
Peter
Af pekr
#166224
Kanalerne var rigtigt nok flyttet, men det afhjalp ikke problemet. Stadig sort skærm og besked om intet signal. ;;)
Brugeravatar
Af MigSelv
#166226
pekr skrev:Kanalerne var rigtigt nok flyttet, men det afhjalp ikke problemet. Stadig sort skærm og besked om intet signal. ;;)
Hvis jeg husker korrekt, så ligger de kanaler/programmer på samme transponder. I givet fald, kan det så være et defetk lnb hoved. Når de går i stykker, plejer de som regel, at smide frekvensbåndene et efter et. Og som regel de høje frekvenser først.
En manglende opdatering af kortet, plejer ikke at skrive intet signal, men alligevel en vildfaren ide.