Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#165167
jeg har købt mig en Clint DC1 - Kabel TV (DVB-C) og har købt et antennekabel som er godkendt af Stofa (står der på pakken).

Mit problem er at når jeg starter Clint DC1 - Kabel TV (DVB-C) så finder den nemt den sidste kanal jeg var inde på, men hvis jeg skifter mere end 2 kanaler søger den og siger den ikke kan finde antenne signal. Hvis jeg nu igen slukker og tænder boxen så finder den nemt den kanal som jeg for øjeblikke siden ikke kunne finde. Mit problem er så at hvis jeg zapper 2 kanaler frem eller tilbage elle 10 eller 20 kan den igen ikke finde signal og jeg må endnu engang tænde og slukke boxen for at finde signal hvad kan dette skyldes?

Jeg vil ikke slukke og tænde for min box hver evig eneste gang jeg skal zappe noget igennem det er mit liv for kort til.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette.

Jeg har ikke puttet noget ID ind da jeg ikke ved hvad den mener med dette.
Af Killraa
#165169
her kommer så et nyt problem med min box den kan ikke finde opdateringsfilen. den ligger i rod mappen og den er pakket ud...
Af steen6400
#165194
Killraa skrev:her kommer så et nyt problem med min box den kan ikke finde opdateringsfilen. den ligger i rod mappen og den er pakket ud...
Har du prøvet med en FAT32 formatteret USB stick? Det virker vist ikke fra harddisk og store USB stick på 16-32GB kan vist også give problemer.
Af noxity
#165197
Du har husket at tjekke hvilken HW (hardware) version du har ik?

Det er to forskellige opdateringsfiler.

Mit bud er at du har en HW 2.0, da den tilsyneladende har nogle problemer med skift fra QAM64 til QAM256. Men tjek det lige. Det står bag på boksen, og er også nævnt i installationsguiden.
Af Killraa
#165211
Problemet blev løst efter en simple genstart af boxen og så kunne den nemt finde softwaren og opdatere og det var faktisk det der skulle til, nu finder den nemt og hurtigt de kanaler jeg søger på.