Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#163815
Hejsa.

Jeg har forleden dag købt en Clint DC1 til mit gamle B&O fjernsyn fra 90'erne. Jeg har dog noget bøvl med at få det til at fungere, håber i er i stand til at hjælpe. Jeg er ret sikker på at jeg har fulgt manualen korrekt, men for en sikkerheds skyld har jeg smidt link med billeder af boksen og tv'et. Det der er det overordnende problem er, at jeg ikke kan få installationsguiden til at komme frem på skærmen, jeg har prøvet at sætte fjernsynet på "Vtape", men det kan det af en eller grund ikke.

Link til opsætning:
http://i215.photobucket.com/albums/cc22 ... ernsyn.jpg

Nogen som har en ide om hvad der er galt?

Tak på forhånd, - Peter
Brugeravatar
Af MigSelv
#163827
Sæt antennekabel fra Clint til tv, det giver måske mulighed for at tilgå menuen i Clint. Det kan være, at den er sat op til at køre med HDMI. Du skal måske ændre dette til scart.
Manualen indikerer dog, at begge løsninger er tilgængelige ( scart/hdmi ).
Du skal selvfølgelig også være sikker på, at korrekt aux indgang på tv er valgt.
Et sidste? Det er kabel tv du gør brug af?
Af Mizshine
#163836
MigSelv skrev:Sæt antennekabel fra Clint til tv, det giver måske mulighed for at tilgå menuen i Clint. Det kan være, at den er sat op til at køre med HDMI. Du skal måske ændre dette til scart.
Manualen indikerer dog, at begge løsninger er tilgængelige ( scart/hdmi ).
Du skal selvfølgelig også være sikker på, at korrekt aux indgang på tv er valgt.
Et sidste? Det er kabel tv du gør brug af?
Tak for svar.

Satte antennestikket i, men billedkvaliteten blev noget dårligere. Jeg genstartede Clint-boksen og fik et 3 sekunders "opstartsbillede", før at fjernsynet vendte tilbage til kanalen. Ja, jeg får kabel-tv fra Yousee.
Jeg kom i mine anstrengelser til at ødelægge f-connector stikket og skal derfor have en ny - Det er vel det samme som dette stik? http://www.avcables.dk/div_kabler_bokse ... 19_da.html