Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12955
Jeg kan kun sigte mod Hove sender eller måske nærmere har jeg kun sigt mod vest.
Bor i Lyngby....

Hvilken type antenne skal jeg have op for at kunne se flest mulige TV programmer???Den jeg har til analog nu kan se TV2 og DR1 men ikke i bedste kvalitet.
DR2 er ubrugeligt....
Brugeravatar
Af sjh
#18237
Jeg har en TV2 antenne til udendørs som jeg har inde i min stuge.. Når jeg bruger den som analog kan jeg kun se TV2 med dårlig signal..

Smider jeg så min DVB-66T modtager til så kan jeg både se DR1, DR2 og TV2 i digitalt kvalitet. (Modtager signal ligger på ca. 30-50%)

Her er et link så du kan se hvor der er dækning:
http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud ... gskort.asp
Af koden
#20409
Jeg er blevet i tvivl om min antenne er en TV2.
Hvordan ser den ud og er det mod Hove den skal pege?

Hvilken DVB-T skal jeg købe?
Blot en af de 200 kr.'s?

Hvor sætter man den på?
På antenne ledning mellem antenne og mit skillefilter, så den bliver brugt på begge TV?
Af træmanden
#20418
DVB-T bokse kommer som regel med 2 scartstik, en til tv og en til video. men jeg vil tro at du godt kan sætte 2 tv til i stedet
Af koden
#20429
Okay...så jeg kan ikke sætte en dims før mit anlæg, så alle tv bare får digi signal?

Jeg skal have en til hvert TV?
Af træmanden
#20435
Alle TV? Du skrev at du ville sætte 2 TV til. Det er muligt. Og så er der også på nogle en digital audio udgang til surroundforstærker.
Af koden
#20441
Okay...fair nok...

Jeg uddyber lige.
Har en antenne som jeg tror er TV2
Med den tager jeg TV2 fint og DR1 okay.
Den er koblet til mit antennesystem, som så igen har kabler ud til alle 4 antenne stik.

Jeg har pt. 2 TV placeret langt fra hinanden.
De har scart indgang og ikke andet.
Det ene bliver dog snart skiftet ud med et fladskærms.

Jeg går ud fra at en DVB-T boks er noget man sætter på antennne kabel lige før TV og så i TV scart stik.

Mit spørgsmål er så om det kan ske allerede ude ved antennesystem så det digitale signal fordeles til alle 4 antennestik og man derfor slipper for bokse ude ved TV ??

Eller er det en boks der i princippet hører til hvert enkelt TV?
Af træmanden
#20455
træmanden skrev:DVB-T bokse kommer som regel med 2 scartstik, en til tv og en til video. men jeg vil tro at du godt kan sætte 2 tv til i stedet
Ikke særligt godt med så lange scartkabler vil jeg tro. Så ja du må ha flere bokse. Godt at de kan fåes for få hundrede kroner ;)
Af koden
#21218
kan i anbefale nogle bokse?
Hvilke er bedst?
Synes ikke jeg kan finde nogen til få hundrede, hvis jeg kigger på f.eks. pcnetto.dk hvor jeg alligevel skal bestille noget pc udstyr.