Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#160967
Hej

Jeg har i et års tid haft et Samsung LE40c755, hvori der har siddet et ca-modul med et boxerkort i. Det har hidtil virket upåklageligt(dog en anelse langsomt ved kanalskift), men efter jeg har haft kort og modul ude, vil de ikke virke her efterfølgende. Apparatet har været slukket, mens jeg har pillet ved kort/modul.

Er der nogle her, der har en idé til, hvordan jeg får det til at virke igen? Kan man resette fjernsynet? Jeg har også prøvet med et nyt Cl+ modul, men det har ikke hjulpet. Der er nu gået 3 dage siden jeg havde det ude.

Anders
Af jones31
#160988
Nu er dit c755 ikke et dvbt2 tv som du skriver. Ja du kan godt nulstille tvet så den går tilbage til fabriksindstillingerne. Gøres inde i menuen.
Af Kavi
#160995
jones31 skrev:Nu er dit c755 ikke et dvbt2 tv som du skriver. Ja du kan godt nulstille tvet så den går tilbage til fabriksindstillingerne. Gøres inde i menuen.
Hej Jones.
Tak for svaret. Jeg kan dog ikke finde menupunktet, hvor jeg kan komme retur til fab.indstillingerne. Har du mulighed for at 'pege' lidt nærmere hvor ????

Omkring 'T' eller 'T2', så står der nu både 'T2' samt Cl+ på denne side fra Samsung: http://www.samsung.com/dk/support/model ... -techspecs

Hvorfor mener du, at der 'kun' er en dvb T'modtager i ?
Af noxity
#161016
Fra siden du linker til:

Digital tv-modtagelse (DVB-T/T2/C/S2): DVB-T / C DVB-T / C MPEG4 CI+

Det du skal lægge mærke til er ":"

Det der står i () er således bare en forklaring af hvad Digital tv-modtagelse indebærer.

Med andre ord så har du DVB-T/C MPEG4 tuner.
Af Kavi
#161042
noxity skrev:
Med andre ord så har du DVB-T/C MPEG4 tuner.
Hmm...... js, nu kommer jeg selv i tvivl - kan godt se det står underligt. Jeg har nu også kigget lidt i manualen, men der står heller ikke noget om T2, så du/i har jo nok ret så :(
Af PR
#161059
T2 tuner fandtes ikke i Samsungs C modeller, det kom først til med D8005 og senere alle D modeller der ender på Dxxx7.
Af jones31
#161072
Kavi skrev:
jones31 skrev:Nu er dit c755 ikke et dvbt2 tv som du skriver. Ja du kan godt nulstille tvet så den går tilbage til fabriksindstillingerne. Gøres inde i menuen.
Hej Jones.
Tak for svaret. Jeg kan dog ikke finde menupunktet, hvor jeg kan komme retur til fab.indstillingerne. Har du mulighed for at 'pege' lidt nærmere hvor ????

Omkring 'T' eller 'T2', så står der nu både 'T2' samt Cl+ på denne side fra Samsung: http://www.samsung.com/dk/support/model ... -techspecs

Hvorfor mener du, at der 'kun' er en dvb T'modtager i ?

Skal prøve og finde ud af det til imorgen når jeg er på job, kan ikke lige huske hvor henne i deres menu at man kan nulstille det, ang dvbt2 så har du forklaringen beskrevet fra en af de andre.
Af JesperKeller
#161082
Kavi skrev:Hvorfor mener du, at der 'kun' er en dvb T'modtager i ?
Din tv skærm er en 2010-2011 model. På det tidspunkt var det kun Sony der lancerede skærme med DVB-T2. (Og det var kun i slutningen af året)

For at din skærm har DVB-T2 skal din model være af bogstav D og ende på 7. Altså D6507 - Dog så er D8005/D7005 end undtagelse med 7-tallet, fordi de begge har både DVB-T2 og DVB-C
Af Kavi
#161112
Principielt er jeg af den overbevisning, at man kun skal tro på nisser i december. Imidlertid er der netop sket det, at mit fjernsyn har anerkendt mit ca-modul samt boxerkort, så alt er tilsyneladende i skønneste orden igen.
Jeg aner ikke hvad der kan være sket siden i aftes, da jeg slukkede - blot kunne jeg konstatere at det virkede igen i dag da jeg tændte for det. Jeg må vist expandere min tro på nisser til at inkludere tiden til påske også :)

Imidlertid hører jeg gerne, hvis nogle ved hvordan man resetter hele fjernsynet - jeg har stadig ikke kunnet finde info om det selvom jeg er kommet næsten hele manualen igennem ;(