Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#159900
Det er sku virkelig med beklagelse at jeg ikke har vidst dette her. Nu har jeg ofret hundrede vis af kroner på monduler og prøvet både det ene og det andet, men ingenting virker. Desuden har det kostet en formue i telefon penge med venten på boxer kundeservice, og så er det fordi at Samsung DVD og boxer ikke kan sammen, så jeg ikke kan optage og se TV2 samtidig !!!!
Sikke noget l.... jeg tror sku også at jeg returnere min DVD optager surt og så bare fordi man vil kunne se TV2
#163485
Hej igen,

Har du også en Samsung BluRay BD-D8200 ? Der sker ofte det, at når jeg optager via den programmerbare knap, så mangler jeg tit 2-5 min af programmet. (jeg peger på programmet i den elektroniske guide og trykker på den røde REC knap)

1) Når jeg optager et TV2 program, så kan jeg samtidig se DRs kanaler, men ikke andre TV2 kanaler eller danske kanaler. De svenske kanaler kan jeg godt se.

2) Når jeg optager et DR program nægter den at optage hvis jeg har har boxerkortet i. Så tager jeg boxerkortet ud og kan starte en optagelse af et DR program. Herefter kan jeg under optagelsen se alle DRs kanaler, men jeg kan ikke se andre danske stationer samtidig. De svenske kanaler kan jeg godt se.

3) Når jeg optager en anden dansk kanal end DR og TV2 fx Canal 9, så kan jeg se alle DRs kanaler samtidig. Men ikke andre danske kanaler herunder TV2. De svenske kanaler kan jeg godt se.

Sjovt ikke også ? Jeg har henvendt mig både til Samsung forhandleren og til boxer, men jeg kan ikke få hjælp.

Nu vil jeg prøve at informere DRs Kontant - de har jo på et tidspunkt haft fat i Boxer TV.
Af Kavi
#163490
Jeg modtager via en BD-D8200N med Cl+'modul og et boxerkort. Da jeg foretog søgningen apr 3, fandt den 55 kanaler. Deriblandt var både TV2danmarkHD, TV2filmHD, 6'erenHD, alle ukrypterede.... men det er slut nu (jeg har, fra jeg fik muligheden, fravalgt TV2(incl.news), da jeg finder sendefladen sensationspræget og news-værterne gevaldigt umodne, generelt)

Jeg har et såkaldt flex8 abn. hos boxer og jeg modtager signal fra lynettesenderen på amager via en lille hjemmelavet dipolantenne. (Afstand 5-6 km.) Foreløbigt har jeg ikke observeret pixeleringer eller andre forringelser i billedkvaliteten.

Har også ladet fjernsynet med en alm. dvb-T'tuner snuse frekvenserne igennem. Det fandt kun 41 kanaler. Udover det self. ikke har kunne finde HD'kanalerne, så er Stv4'malmø, norge2 samt ZDF også forsvundet. :( Dette var nu også varslet :)

Disse samsungmaskiner er sikkert produceret for mange måneder siden, så hvis du ikke har opdateret dens firmware endnu, så prøv lige det først - og det kan du gøre her.(Det løser mange problemer :)

http://www.samsung.com/dk/support/detai ... =BD-D8200N#

Klik omtrent midt på siden, hvor der står firmware, så kan du se 2 filer. Den ene er en vejledning og den anden fil er denne firmware.

Jeg medgiver, at der er mange problemer med samsungs maskiner...... men de problemer du nævner kan jeg ikke genkende. - go' fornøjelse...