Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kammersjuk
#11527
Jeg har købt følgende fjernsyn Samsung LE32S71 og jeg har kabel-tv via www.danskbredbaand.dk

Jeg har købt et surround system, og vil derfor gerne udnytte det mest muligt. Samtdig vil man jo altid opnå det bedst mulige billedkvalitet.

Mit spørgsmål er, hvilken box jeg skal købe. Jeg går ud fra, at jeg skal bruge en DVB-C?

Jeg ser frem til at høre fra et par "Eksperter" :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11529
Jeg kender ikke til danskbredbånds Tv tjenester, men hvis du vil modtage digitale kanaler over kabel-Tv, skal du som du selv er lidt inde på, have fat i en DVB-C tuner. Det er dog langt fra alle DVB-C tunere der fungerer, for de skal kunne dekode de signaler du i givet fald ville modtage fra DB.

Hvis man snakker kabel-tv fra TDC og Telia, så køber men det der hedder henholdsvis Selector og Det digitale spejl. Hvis du skal have en lignende løsning, skal det være hvis DB tilbyder det og det er derfor dem du skal have fat i :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11533
Jeg kender desværre ikke den dekoder du henviser til. Hvis den skal virke, skal du nok have fat i et dekoderkort fra DB, som skal sættes i Kaon dekoderen. Sådan er det hvert fald med TDC og Telia. Så det skal du nok også lige forhøre dig om hos DB.

Men hvis du forsøger dig med en sådan løsning, så må meget gerne lige vende tilbage med hvordan det er gået. :)
Af kammersjuk
#11534
Så har jeg snakekt med Dansk Bredbånd. Det er svært at finde en, som ved bare lidt om det, men ´vedkommende fortalte mig, at de ikke har dekoder-kort til deres kabel-tv pakker. Han siger, at deres signal ikke er kodet, og at han derfor ikke mener, at jeg skal bruge et dekoder-kort.
Hvad siger i til det? kan det passe? som sagt vidste han stort set lige så lidt som jeg.

Tak :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11535
Jeg har kigget lidt på deres hjemmeside og det ser ud til at deres koncept er lidt anderledes. I stedet for at tilbyde digitale kabel-tv kanaler, ser det ud til at man blot skal hive de digitale Tv kanaler ud gennem sit bredbåndsstik (hvis man har fiber hos dem), men det er selvfølgelig en lidt anderledes løsning end den vi har snakket om indtil videre.

Der står mere om det her: http://www.danskbredbaand.dk/499.aspx
Af kammersjuk
#11543
Ja, men problemet er, at jeg ikke har bredbånd gennem dem, da jeg har internet via mit arbejde, som bruger TDC :-)

Jeg tror, at jeg forsøger at låne en dvb-c tuner. Så må jeg se, om det virker uden et dekoder-kort.

Hvis der er andre eksperter, så kom gerne med indput.

Tak :-)
Af Convoy
#11574
Her hvor jeg bor, sendes signalet direkte i gennem fællesantændeanlægget, hvorved vi skal bruge en DVB-T
boks for at se de digitale kanaler.
Af kammersjuk
#11585
Hvor bor du? og har får du tv via dansk bredbaand kabel-tv pakke?

Jeg bor selv i 2450 københavn sv
Af Convoy
#11639
kammersjuk skrev:Hvor bor du? og har får du tv via dansk bredbaand kabel-tv pakke?

Jeg bor selv i 2450 københavn sv
Ups, det jeg glemte vist at nævne.

Jeg bor i Hundige (2670 Greve), Og jeg får tv via fælleantenne, bebyggelsen jeg bor i står selv for antenneanlægget, de eneste signaler vi ikke selv henter ned i bebyggelsen er tv1000 og filmnet, dem modtager vi fra TDC kabeltv.