Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nonameDK
#8069
Findes der ikke et alternativ til selector HD?

For mig virker det jo bare som en boks der laver signalet om og så smider det ud via HDMI stikket :o

For jeg mener nu det er mange penge for sådan en Selector HD. Og så kommer der vel abonnement oven i. Og med mit arbejder er jeg ikke meget hjemme til at se TV. men vil sgu gerne ha det er i orden.

Det skal jo lige med at jeg har TDC web og fuldpakke
Af Mr_Mo
#8070
For mig virker det jo bare som en boks der laver signalet om og så smider det ud via HDMI stikket
Det er jo en boks der modtager signalet og gør det du skriver?

Findes der ikke et alternativ til selector HD?
Hvad med stofa?
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=hdtv
Af nonameDK
#8071
Mr_Mo skrev:For mig virker det jo bare som en boks der laver signalet om og så smider det ud via HDMI stikket
Det er jo en boks der modtager signalet og gør det du skriver?

Findes der ikke et alternativ til selector HD?
Hvad med stofa?
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=hdtv
Kan ikke få stofa her. Men ellers er det jo alligevel det samme som jeg har nu.

Spørgsmålet var om man måske kunne købe en boks så man kunne modtage HD udsendelser over kabelnettet. ikke abonnement på nye programmer osv.
Af Mr_Mo
#8073
nonameDK skrev: Spørgsmålet var om man måske kunne købe en boks så man kunne modtage HD udsendelser over kabelnettet. ikke abonnement på nye programmer osv.
Ahh, så du vil have en anden modtagerboks? Du skal jo stadig købe et kort som dekoder dine kanaler, samt at abonnere på de kanaler du vil have.

Det du siger, vil jo svare til at bare købte et boks og kunne se alle de kanaler man ville, uden at skulle betale et årligt kortgebyr, eller abonnere på kanaler - dvs. man ville spare en hel del. Du kan nok regne dig frem til at så ville ingen købe Selector HD, eller almindelig Selector for den sags skyld. Så det kan ikke lade sig gøre.
Af nonameDK
#8075
Mr_Mo skrev:
nonameDK skrev: Spørgsmålet var om man måske kunne købe en boks så man kunne modtage HD udsendelser over kabelnettet. ikke abonnement på nye programmer osv.
Ahh, så du vil have en anden modtagerboks? Du skal jo stadig købe et kort som dekoder dine kanaler, samt at abonnere på de kanaler du vil have.

Det du siger, vil jo svare til at bare købte et boks og kunne se alle de kanaler man ville, uden at skulle betale et årligt kortgebyr, eller abonnere på kanaler - dvs. man ville spare en hel del. Du kan nok regne dig frem til at så ville ingen købe Selector HD, eller almindelig Selector for den sags skyld. Så det kan ikke lade sig gøre.

Ja næsten.. Jeg har forstået det sådan at man ikke kan se rigtig HD TV uden HDMI stik. Og det skal jeg vel ha en box for at kunne bruge ik?? Så det er bare for at bruge som en slags converter fra det alm. antennestik.
Af Mr_Mo
#8165
nonameDK skrev: Ja næsten.. Jeg har forstået det sådan at man ikke kan se rigtig HD TV uden HDMI stik. Og det skal jeg vel ha en box for at kunne bruge ik?? Så det er bare for at bruge som en slags converter fra det alm. antennestik.
Man kan sagtens se rigtigt HDTV uden HDMI stik, man kan bruge DVI eller component. Men man kan ikke se HDTV uden en HD-kilde. Og der er jo ikke mange HD-kanaler på tidspunktet (i Selector HD), jeg kender kun til C-More HD, det er nok nogle flere, men ikke så mange vil jeg tro.

Sådan som jeg har forstået, så bliver der parallelt med det analoge signal også sendt digitale, som man kan modtage med en Selector boks. Vil man også kunne modtage HD kanaler som C-more HD, så skal man have fat i Selector HD. Men som du selv ved, så er det ikke nok med en boks, man skal også købe et kort, samt abonnere på de kanaler man vil have.