Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rnadal
#53402
Jeg vil gerne se film fra min bærbar på mit fladskærm. Jeg har derfor investeret i et VGA/VGA kabel fra HQ til at få billedet over med.. Der er dog ét problem, billedet på fladskærmen er egentlig ok, men det er som om, at der med jævne mellemrum kommer en "streg" igennem billedet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. "Stregen" kommer vandret igennem hele billedet, hvilket irriterer mig en del.

Jeg kan kun køre i opløsningen 1024x768, når jeg skal have billedet over på fladskærmen. Hvis jeg sætter opløsningen højere, fremkommer der intet billede. Herz står på max, altså 75. Hvis jeg sætter denne ned til f.eks. 60, kommer der en masse støj. Billedet begynder nærmest at ryste!

Derimod er der ingen problemer, når jeg sætter opløsningen til 800x600. Så står billedet fint, dog bliver det hele alt for stor, med denne lave opløsning, så hvis nogen har bud på, hvad de såkaldte "streger" kan skyldes, vil jeg blive utrolig glad:)

Er størrelsen på billedet ved fremvisning af en film fra bærbaren den samme, hvis man kører i 800x600 fremfor 1024x768? Gør det nogen forskel overhovedet?



På forhånd tak:)
Af J2NK
#53416
Hvilket fjernsyn har du?
Af rnadal
#53450
Har et Samsung le-37A615
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53452
En fladskærm er ikke beregnet til at modtage signaler ved 75 Hz. 60 eller 50 Hz er de anbefalede frekvenser.
Af rnadal
#53454
Okay, men det er helt galt når jeg sætter herz ned fra de 75..

Så begynder der at komme "rystelser" i billedet på fladskærmen :S