Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skovsen
#49752
Har brug for lidt hjælp, har lige købt et hdmi kabel og sæt det til mellem

tv og bærbar, sætter tvét på hdmi indgangen, og starter den bærbare,

vises det godt nok på tvét, men lige så snart den begynder at gå ind i índ

i windows, går tvét overpå intet signal, hva er der galt??
Af Corax
#49765
Du skal indstille Windows til at bruge to skærme.

Det gør du ved at højreklikke på skrivebordet og vælge indstilinger. Derfra kan du ændre skærmindstillingerne. Husk at vælge den rigtige opløsning der passer til dit TV.
Af skovsen
#49814
Det hjælp lidt, har fået min baggrundsbillede frem, men ik andet??
Af mhca
#49815
Det er fordi du har valgt at desktop skal extendes over på TV'et og ikke Clone mode. Clone mode er upraktisk, da computer og TV kører forskellige opløsninger.

Jeg bruger kun mit TV til film, så der er extended desktop fint, da jeg så bare trækker film-vinduet over på fjernsynet og så sætter det til fuld skærm.
Af skovsen
#49816
Ok... forstår ingenting af det her.. ved ik hva Clone mode er, har ik forstand på det her... ved ik om du kan, men kan du prøve helt nødagtig at beskrive hva jeg skal gøre??
Af mhca
#49821
Altså, hvor har du været inde og sætte Windows til at vise billede på begge skærme? Derinde kan man normalt vælge om man vil udvide sit skrivebord, så det fylder to skærme i stedet, eller man kan vælge at de to skærme skal vise identisk indhold.

Du bliver nødt til at fortælle mere om dit styresystem og grafikkort, før jeg kan uddybe noget, hvis der er behov for at forklare yderligere. På nvidia grafikkort er det ret så simpelt at gætte sig frem til.

Mvh. Martin
Af Corax
#49824
Clone mode er når billedet på din bærbar er identisk med billede på dit TV. Ulempen ved dette er at både bærbar og TV'et får samme opløsning billede.

Extended mode er når dit skrivebord på den bærbare bliver udviddet med dit TV. Så hvis du bevæger musemarkøren ud i højreside af billedet på din bærbar og videre så vil den dukke op i venstre side af billedet på dit TV.

Ligenu lyder det som om at du har valgt extended mode. Det er nok den bedste til dit setup. Og som mhca siger så skal du bare trække dine videoafspiller over fra skærmbilledet på den bærbare til dit TV.