Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#49282
Ja, du kan godt kalibrere TVet på den indgang PCen er tilsluttet, men du kan ikke kalibrere dine andre inputs, såsom DVD eller BluRay med den (hvilket jo er helt naturligt).
Brugeravatar
Af frutone
#49288
yakken skrev:Ja, du kan godt kalibrere TVet på den indgang PCen er tilsluttet, men du kan ikke kalibrere dine andre inputs, såsom DVD eller BluRay med den (hvilket jo er helt naturligt).
Tak for din hurtige response. Men jeg forstår ikke helt dit svar. Mener du at TVet skal være tilsluttet en PC for at kunne kalibreres.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#49293
Ja for du skal bruge en række bestemte farver som kalibreringsprogrammet viser dér hvor sensoren hænger.
Af pep
#61698
Ja hardware er det samme til Spyder Elite, Spyder pro og Spyder3TV - så vist jeg har forstået, så det er programmerne til, der giver forskellen.
Man kan jo evt. bruge det gratis ColorHCFR sammen med Spyder-hardware til at kalibrere TV-et.

Der er også andre kalibreringsprogrammer der kan bruges sammen med spyder3 colorimeteret.

Man kan hente de fleste Spyder - programmer på datacolor´s hjemmeside - i demoversioner.

Jeg har selv fornyligt anskaffet et Spyder3TV sæt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#61745
Lige en advarsel mht. ColorHCFR - det er ikke specielt brugervenligt, da man ikke får nogen indikator for hvilke håndtag man skal hive i. Du bliver blot præsenteret for en uendelig række grafer, som du selv skal tolke og dét kræver lidt baggrundsviden...