Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BLACKBIRD
#52489
er der ikke nogle der har nogle kalibrerings forslag
Af cannavaro
#52501
Generelt set bør du slå alt billedbehandlingsteknologi fra, dvs. Dynamisk kontrast, Active Control osv, da de forværrer fremfor hjælper på den generelle billedgengivelse. Alt efter behov, kan du slå 100 Hz og Natural Motion til, hvis du bryder dig om disse teknologier, og fordele, og ikke har synderligt imod de små ulemper der kan være.

Du bør så vidt muligt sætte dit Tv til Film-mode, til at starte med, da denne standard er nærmest den korrekte billedgengivelse, og i manges øjne den mest behagelige at se på til dagligt.

Jeg kan anbefale en kalibreringsdvd, ala DVE Essentials, som kan købes i de mere seriøse Butikker, såsom Hifi-klubben og Tapeconnection, eller evt. på nettet, hvor man typisk kan få den billigere.

Denne dvd kan hjælpe dig med at kalibrere dit tv optimalt, ud fra en forudsætning om, at du ønsker den korrekte billedgengivelse.

Min erfaring med Philips Tv er, og generelt med Tv, at man ikke bare kan overføre hinandens indstillinger, selvom fjernsynet er ens, da der er flere faktorer som spiller ind.
Af BLACKBIRD
#55107
tak det vil jeg prøve
tak for hjælpen