Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
#348286
Mange tak :) Jeg har flyttet fokus over mod lyd, jeg er i dag Product Training Manager hos Dynaudio. Jeg har ikke rigtigt beskæftiget mig med billed-produkter i noget der ligner ti år. Jeg faldt bare tilfældigt over at mit navn blev nævnt her.
Af JLPFLD
#348291
Naiera skrev: 19. dec 2022, 20:34 Jeg vil også gerne have, at tingene er helt rigtige, men hvis jeg skulle have OLED og kunne få et af de der Panasonics der bare sidder næsten lige i skabet med Filmmaker mode, så kunne jeg også godt klare mig med dét. I hvert fald i det første stykke tid ;)
Jeg har det som dig ... Min rejse startede længe før Calman Autocal, og hvilken forskel det gjorde. Jeg kunne side oppe hele natten og nørde under de helt rigtige forhold. I dag tænker jeg ikke på andet end at, hvid er hvid. Hvis hvid er tæt på hvid, så er grøn også tæt på grøn. Før havde lysstyrke og kontrast en kæmpe indflydelse. Sådan er det ikke længere. Betragtningsvinkel og lysforhold spille ikke samme rolle på et OLED-panel. Deaktivere man alle feature som har til formål at snyde sig til wowfactor, så er jeg ret sikker på at man er ret tæt på det rigtige billede.

Jeg syntes i øvrigt at der er utrolig lidt fokus på en feature som den Apple TV har indbygget. På et "dårligt" panel, der er den faktisk ganske udmærket når man måler efter og tjekker med referencebilleder 🙈
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#348310
Rasmus gav den feature lidt ekstra opmærksomhed da vi anmeldte den forrige ATV boks. Han målte også lidt på resultatet.
Af jkn789
#356983
Hvem laver egentlig professionel kalibrering i hjemmet i dag, efter at Thomas i Høng stoppede?